Selvin Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Heisann forumfolk! Fikk Vista Home Premium til min nye PC i dag, jeg må si at overgangen fra XP var rimelig stor. Da ikke bare med tanke på utseende og funksjoner, nei, PCen krevde plutselig mye mer hardware. Akkurat nå har jeg 2GB ram (har bestilt 4GB til), så lurer jeg bare på om det er det som gjør at PCen jobber konstant hele tiden og sliter litt med å dra Stalker og Company of Heroes? Prosessoren er forøvrig E8500, skjermkortet er HD4870. Noen tips? EDIT: Vista bruker over 50% av minnet når jeg sitter på skrivebordet. Endret 12. august 2008 av Selvin Lenke til kommentar
TCi Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 1. Vista vil i starten indeksere disken din og fulle superfetch (RAM osv) med informasjon. Det burde ikke påvirke spill vanligvis. Dette vil ta noen dager før det roer seg ned. 2. At Vista bruker mye minne er bare bra. Helt normalt. Det er bare superfetch som fungerer. Vista bruker RAM som cache for å starte programmer raskere ved å laste de inn i RAM. Over tid vil Vista lære seg hvilke du bruker mest og laste disse i RAM når du vanligvis bruker dem. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Takk for tipset TCi! Da får vi satse på at det ordner seg etterhvert, så blir det forhåpentligvis litt bedre når jeg får litt mer ram inn i PCen Lenke til kommentar
TCi Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Ingen problem. Når du når 4GB eller mer i Vista blir det nesten som natt og dag. Det er da Vista virkelig skinner. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Nå fikk jeg 2 nye rambrikker i dag, for en utrolig overgang! jeg har nå 6GB med ram, og det er himmelen i forhold til 2GB! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå