Gå til innhold

Hjelp til kjøp av gaming PC, ca 10 tusen.

Anbefalte innlegg

Har sett over ulike andre poster om emnet, trenger forøvrig alt utenom mus og høytalere.

Forslag fra 10k PC guide, er det jeg ser på som eit bra utgangspunkt. For skjerm er det foreløpig Benq G2400WA som er det beste alternativet.

Når jeg prøvte å finne en butikk å kjøpe dette var det ingen som hadde hovedkortet inne nå (har litt hastverk), og de kom opp med ulike modeller (DS3 vs DS3L etc) som jeg ikke forstår forskjellen på.

Mitt problem er at jeg ønsker å bestille fort, og ser på det som en viktig sak at varen er på lager eller bare 2-3 dager unna. Har ingen problem med å variere deler så lenge pris/ytelse er noen lunde lik. Trenger og trådløs nettverkskort (evt integrert) og et helt brukbart tastatur.

Har ingen planer om overclocking, kan bygge selv, ser på det som en fordel å bruk mest mulig same forhandler der det er mulig/økonomisk.

Setter stor pris på enhver hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PCen du har funnet er et godt utgangspunkt. Om du trenger trådløst nettverkskort kan jo det bare bestilles i samme slengen. Det finnes også hovedkort som har det integrert, men er ikke nødvendig å kjøpe, da det koster så og si ingenting for et OK trådløstkort..

Tilsvarende hovedkort som skal være på lager hos amentio: https://prisguiden.no/product.php?productId=97206

Bedre skjerm, til samme pris: https://prisguiden.no/product.php?productId=75683

PS: Selv om det står at operativsystem ikke finnes hos amentio, er det bare tull. Det finner du inne på deres butikk. :)

Anbefaler å bestille derifra, da den butikken absolutt er billigst. Men vær klar over at de sender PCen i mange forskjellige pakker, og benytter flere forskjellige sendere. Posten, DB Schenker, DHL Logistics (eller hva de nå het) m.fl.

Leveringstiden er generell kort, sålenge varen er på lager. Tok meg 3-4dager før PCen var på dør. :)

Lenke til kommentar
Mente DS3 versjonen, Amentio har den på lager om du leter litt. Lenke

Tusen takk for kjapp tilbakemelding (og for å ha laget det prisguide forslaget til å begynne med.)

Det løste hovedkort problemet! =)

----

Ahh genialt! Den finnes i tilleg billigt hos Amentio!

Er bare power supply som gjennstår da, som kan gjøre jobben til det som er listet men som er på lager.

Må bare legge til, første gang jeg bruker hardware.no forumet, nå ønsker jeg bare jeg hadde visst om det for lenge lenge siden, er mektig imponert.

/edit - For å svare på begge svarene før denne posten.

Endret av Belth
Lenke til kommentar
OCZ TECH StealthXStream 600W PSU bør gjøre jobben om du klarer deg med et enkelt 4870.

Har selv brukt CNET 802.11G WIRELESS PCI ADPT (CWP-854)

Pass på å skaffe deg en svart SATA brenner, hvilken har ikke så mye å si.

Valgte det powersupply'et og nettverkskortet, og gikk for denne DvD brenneren.

/edit - Har bestilt PC'en. Tusen takk for all hjelp!

Endret av Belth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...