Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, sier at det er lite poeng i å investere i en gammel vannkjøling som ikke gir noe særlig lavere temp enn en god luftkjøler og i tillegg krever en hel del av den som monterer og også i form av vedlikehold.

Om du heller ikke har noen ambisjoner om å klokke selv vil du klare deg fint med kjøleren som følger med prosessor, så kan du evt bytte om du mener du trenger bedre kjøling.

4870 er bedre enn Nvidia 260i, 4870X2 er det raskeste skjermkortet på markedet.

Du vil forøvrig sikkert klare deg helt fint med et 4870!

Siden du ikke vet hva Crossfire er vil du også klare deg fint med et Intel P45 kort som Asus P5Q Pro

Lenke til kommentar

Tror jeg ville gått for noe ala dette.

Samme hvilket 4870X2 du velger, fant da ingen i prislistene til Amentio så jeg la bare til en tilfeldig.

Dette er da en komplett maskin med 24" skjerm osv Du satt opp uten skjerm.

Om du ønsker å spare penger kan du f.eks gå for et Antec 900, valgte 1200 pga at du snakker om vannkjøling og det kabinettet bør fungere ypperlig til dette i framtiden. Vil da oppfordre deg til å se i vannkjølingsforumet!

Et ATi 4870 vil også være et meget bra kjøp.

Velg mus etter presonlige preferanser, ikke sikkert du liker den musen, selv liker jeg Logitech MX518.

Kanskje også se etter alternativt kabinett.

Denne maskinen er ikke på noen måte oppsatt for mest mulig pris/ytelse, men med utgangspunkt i preferanser og tanken om vannkjøling!

Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne at det lønner seg å sette sammen å kjøpe dette for 12-13 lapper når du får nesten like bra maskin i Netshop sin juli pc til under 9 med litt korrigeringer i forhold til psu og evt andre ting man ønsker å ha..

Jeg ga vel 8600 uten skjerm, med p182 kabinett, mist 600w og 1000Mhz minne (bortkastet ettersom hovedkortet ikke støtter det uten overklokking fant jeg ut :-)

Det var da dog strippet for tastatur og høytalere, men med en gaming mouse. (som gjør at jeg savner mx'en min)

Dessuten kommer den da ferdig bygget og med gyldig vista lisens...

/vonGrepa

Lenke til kommentar
Tror jeg ville gått for noe ala dette.

Samme hvilket 4870X2 du velger, fant da ingen i prislistene til Amentio så jeg la bare til en tilfeldig.

Dette er da en komplett maskin med 24" skjerm osv Du satt opp uten skjerm.

Om du ønsker å spare penger kan du f.eks gå for et Antec 900, valgte 1200 pga at du snakker om vannkjøling og det kabinettet bør fungere ypperlig til dette i framtiden. Vil da oppfordre deg til å se i vannkjølingsforumet!

Et ATi 4870 vil også være et meget bra kjøp.

Velg mus etter presonlige preferanser, ikke sikkert du liker den musen, selv liker jeg Logitech MX518.

Kanskje også se etter alternativt kabinett.

Denne maskinen er ikke på noen måte oppsatt for mest mulig pris/ytelse, men med utgangspunkt i preferanser og tanken om vannkjøling!

dette oppsettet likte jeg :) kabinettet er det jeg hadde tenkt mg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...