Waan Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hei, jeg skal kjøpe ny pc, og trenger tips til forbedringer på dette oppsettet jeg har satt sammen. Jeg tenker å bruke ca. 13 000,- på den. Den skal brukes hovedsaklig til spill. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Ville droppet vannkjølingen og raptoren og puttet pengene i et 4870X2 Lenke til kommentar
Waan Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 (endret) ja... det er jo en mulighet Endret 13. august 2008 av Waan Lenke til kommentar
Waan Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 er det noen andre som har noe å redigere på? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Skal du overklokke, har du planer om å kjøre Crossfire? Lenke til kommentar
Waan Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Har vel kansje planer om å overclock. crossfire har jeg aldri hørt om før så det veit jeg ikke (jeg har en kompis som overclock for meg). Lenke til kommentar
Stidilko Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Radeon HD 4870 er konkurrenten til Nvidias GTX 260 sistnevnte skal være bedre + at den er billigere... Du kan eventuelt droppe vannkjølingen og heller satse på Radeon HD 4870 x2 Lenke til kommentar
Waan Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Så det dere mener er at jeg skal bytte god kjørling mot go ytelse...? (før å si det enkelt) Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Nei, sier at det er lite poeng i å investere i en gammel vannkjøling som ikke gir noe særlig lavere temp enn en god luftkjøler og i tillegg krever en hel del av den som monterer og også i form av vedlikehold. Om du heller ikke har noen ambisjoner om å klokke selv vil du klare deg fint med kjøleren som følger med prosessor, så kan du evt bytte om du mener du trenger bedre kjøling. 4870 er bedre enn Nvidia 260i, 4870X2 er det raskeste skjermkortet på markedet. Du vil forøvrig sikkert klare deg helt fint med et 4870! Siden du ikke vet hva Crossfire er vil du også klare deg fint med et Intel P45 kort som Asus P5Q Pro Lenke til kommentar
Waan Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Men kansje du kan ta deg tid til å sette i hop en helt enkel gamer pc til rundt 10-12,- ? det har vert kjempe greier Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Tror jeg ville gått for noe ala dette. Samme hvilket 4870X2 du velger, fant da ingen i prislistene til Amentio så jeg la bare til en tilfeldig. Dette er da en komplett maskin med 24" skjerm osv Du satt opp uten skjerm. Om du ønsker å spare penger kan du f.eks gå for et Antec 900, valgte 1200 pga at du snakker om vannkjøling og det kabinettet bør fungere ypperlig til dette i framtiden. Vil da oppfordre deg til å se i vannkjølingsforumet! Et ATi 4870 vil også være et meget bra kjøp. Velg mus etter presonlige preferanser, ikke sikkert du liker den musen, selv liker jeg Logitech MX518. Kanskje også se etter alternativt kabinett. Denne maskinen er ikke på noen måte oppsatt for mest mulig pris/ytelse, men med utgangspunkt i preferanser og tanken om vannkjøling! Lenke til kommentar
vonGrepa Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Kan ikke skjønne at det lønner seg å sette sammen å kjøpe dette for 12-13 lapper når du får nesten like bra maskin i Netshop sin juli pc til under 9 med litt korrigeringer i forhold til psu og evt andre ting man ønsker å ha.. Jeg ga vel 8600 uten skjerm, med p182 kabinett, mist 600w og 1000Mhz minne (bortkastet ettersom hovedkortet ikke støtter det uten overklokking fant jeg ut :-) Det var da dog strippet for tastatur og høytalere, men med en gaming mouse. (som gjør at jeg savner mx'en min) Dessuten kommer den da ferdig bygget og med gyldig vista lisens... /vonGrepa Lenke til kommentar
Waan Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Tror jeg ville gått for noe ala dette. Samme hvilket 4870X2 du velger, fant da ingen i prislistene til Amentio så jeg la bare til en tilfeldig. Dette er da en komplett maskin med 24" skjerm osv Du satt opp uten skjerm. Om du ønsker å spare penger kan du f.eks gå for et Antec 900, valgte 1200 pga at du snakker om vannkjøling og det kabinettet bør fungere ypperlig til dette i framtiden. Vil da oppfordre deg til å se i vannkjølingsforumet! Et ATi 4870 vil også være et meget bra kjøp. Velg mus etter presonlige preferanser, ikke sikkert du liker den musen, selv liker jeg Logitech MX518. Kanskje også se etter alternativt kabinett. Denne maskinen er ikke på noen måte oppsatt for mest mulig pris/ytelse, men med utgangspunkt i preferanser og tanken om vannkjøling! dette oppsettet likte jeg kabinettet er det jeg hadde tenkt mg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå