Gå til innhold

Philips 22" til 5300,- bra kjøp?

zaico

Anbefalte innlegg

Har nå vært innom Elkjøp å kjøpt meg en philips 202p4, dette er en 22" crt skjerm som klarer 1200*1600 i 104 hz, skjermen virker mega bra og jeg fikk utstillingsmodellen til en bra pris, Jeg bruker skjermen primært til spilling.. Men jeg har 30 dagers returrett, så er det noen som vet om noen skjermer som gir meg mer for pengene til under 7000,-? Tenkte kanskje den eizo 17" lcd`en komplett annonserer, MEN den er mindre enn philipsen, og mulig dårligere? Håper på tilbakemeldinger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra den skjermen der! :) Ekte flatt billedrør, takler høy oppløsning med radig oppdatering. Er bo bare KULT å game på en 22" da. Så en teste på Philips 19" 109P en gang. Kom bra ut den. På linje med Viewsonic P90F. Dette er samme skjermen i 22". (202P) Syntes ikke 5300 er for mye for en så bra 22" :p

Lenke til kommentar

Jeg har tatt en titt på den Philips-skjermen i et par Elkjøp-butikker, og jeg synes den virker litt uskarp. Tekst i 1600x1200 så ikke god ut.

Den 17" Eizo LCD-skjermen støtter jo ikke så høy oppløsning, men den har til gjengjeld et sylskarpt bilde, i likhet med de aller fleste LCD-skjermer.

Men Philips-skjermen så ut til å ha grei fargegjengivelse, og vil fungere utmerket til spill. Hvis du derimot hadde vært ute etter maks skarphet til 2D Windows-bruk, ville jeg anbefalt LCD.

Lenke til kommentar

kanskje litt enig med deg Alexk, synes fargegjenngivelsen er bra, og kanskje fokus på farger i windows ikke er helt topp, men både kontrast og fargegjenngivelsen er meget bra, det er dette som er viktigst i spill, men hvordan tror dere sony er?

Lenke til kommentar

Jeg er iferd med å kjøpe en ny 19" CRT selv nå (se denne posten ), og har hittil vurdert ADi og Samsung. Men jeg var innom den lokale Elkjipern idag og fikk se den samme Philips i 19" utgave.

Det er denne skjermen: Elkjøps info

Philips 109P40 monitor

Den koster altså 3 995,- hos Elkjøp, jeg hadde ett tak på 3 500,- men må jo også regne inn frakt hvis jeg bestiller fra en webshop. Skjermen så iallefall meget bra ut.

Noen som vet hvordan type bilderør det er i denne? Og burde jeg kjøpe denne istedet for Samsung SyncMaster 959NF? (som er den jeg egentlig hadde bestemt meg for)

Jeg skal ha en skjerm som er god til spilling og film! (og jeg skal ha en flat CRT!)

Så, noen som har den omtalte monitoren? Kunne ha vært greit med noen brukererfaringer på denne og om den er verdt pengene.

Lenke til kommentar

Sitter med en iiyama HM903DT A (vision master pro 454) 19" crt

Kr. 3750 (Har gått litt opp i pris, godt tegn) Hos databutikken.com

Kanskje en skjerm du bør se på.

http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=1346

Bildyta 19"

Aktiv bildyta 18"

Bildrörstyp Diamondtron

Dot pitch/Spaltavstånd 0.25mm

Rekommenderad upplösning 1280x1024@121Hz

/1600x1200@104Hz

Max upplösning 1800x1440@87Hz

Bandbredd 345MHz

Inbyggda högtalare Ja

USB-hub Ja

TCO TCO99

Dimensioner (BreddxDjupxHöjd) 450x447x450mm

Nettovikt 24kg

Garanti 3 years on-site service

Lenke til kommentar

Hmmm, den skjermen så jo meget bra ut! Nå begynner jeg virkelig å få valgets kvaler her! Den klarer jo 1280x1024@121Hz! Eneste jeg ser er at den har 0.25 dotpitch mot 0.24 på Samsung og Philips. Har dette mye å si, eller er det umerkelig?

Fikk veldig lyst på den iiyana skjermen nå :yes:

Kult design og tar liten plass iflg. anmeldelsen (men litt tung da men...)

Lenke til kommentar

Ta en titt på jmdata.as sine sider.. de har ofte gode tilbud på store skjermer.. brukte riktignok, men skjermer slites jo ikke av å bli sett på :)

Kjøpte min 21" der for 1900 spenn + frakt og er kjempefornøyd!

(forøvrig en nokia 445x 21" som ny sikkert koster 8k)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...