Gå til innhold

Hvem har godt utvalg av transistorer?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Trenger noen transistorer som jeg ikke finner i Norge. Har prøvd Elfa og Farnell.

 

Hvor kan jeg få kjøpt disse på en "enkel" måte?

 

Det dreier seg om: D1238, A1386, A1011, A1370, C1815, C3423, C2344 og C3467.

 

Noen av disse er SANKEN. Hvordan finner jeg eventuelle erstatningstransistorer til disse?

 

på forhånd takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Takker for svar!

 

Det er en eldre NAD forsterker (3100) som er blåst for andre gang. Første gang ble den reparert av HiFi-klubben, men det var ei dyr opplevelse. Desverre sto den ubrukt et par år etter denne reperasjonen før den ble skikkelig testet. Første kvelden brant den... Alternativet nå er å reparere selv, eller søppla. :(

 

Jeg har lest av nummerene fra transistorene, mangler servicemanual. Jeg har også funnet de fleste komponentene i utlandet, men dette er også bedriftskjøp.

 

Skal ringe Bleken elektronikk og høre om jeg får kjøpt.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Tror jeg klarer å skaffe alle komponentene fra utlandet.

 

Et lite spørsmål: 2SA1386 NPN er den ene av effekttransistorene. I følge databladet er motstykket til denne en som heter 2SC3519 PNP, og ikke 2SD1238 PNP som er brukt (etter første reperasjon?). Kan det tenkes at det er brukt feil transistor her, og kan dette være grunnen til at den brant opp? Denne siste har en del lavere spesfikasjoner.

 

Edit: Etter søk med google på "2SA1386 2SC3519 NAD" får jeg treff på en annen NAD forsterker, så denne kombinasjonen er i alle fall brukt av NAD.

Endret av madammim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...