HowCome Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hei! Jeg har brukt lightroom til å tagge mange av de ferdigbehandlede .jpg filene mine. Men nå skal jeg kopiere dem over til Mac fra PC, og ønsker å kunne benytte meg av Lightroom uten å måtte tagge ALLE på nytt. Er det derfor mulig å skrive taggen inn i selve .jpg filen på? Resultatet jeg håper på er at jeg på en måte kan scanne bildene på MacBooken, og at lightroom finner taggene og sorterer dem Lenke til kommentar
Wartorn Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Tags lagres veldig ofte automatisk i exifdata. Så det er en god sjangse at det blir med over. Lenke til kommentar
thofle Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Så lenge du skal fra Lightroom til Lightroom så kan du vel bare eksportere og importere katalogen, da får du med alt av data og historikk. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Ctrl + S, trur eg. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Skal være et valg for å lagre taggene i databasen og/eller direkte i bildene inne i instillingene. Sjekk manualen. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Sjekka no. Ctrl + S, hurtigtasten for Metadata --> Save metadata to files, lagrer nøkkelorda i JPEG-fila. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå