Legion Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 heisveis har tråla forumet litt, men trenger fremdeles litt veiledning. er ganske lei av en bråkete brødbox og skal nå prøve å dempe litt. Dette er "skrytelista:" Chieftec bigtower m/dørvifte msi kt3 ultra-aru m/ 1800+ XP glacialtec silent breeze(ikke mobb) gf4 mx(mobb i vei! og ja, pri1 er nytt kort!) 2xWD 120GB 1 ekl vifte som blåser ut bak, dørvifta montert forran harddiskene(den uler mye når den er i døra) har også gjort et lite støydempingsforsøk ved å fore kabbe med sitteunderlag, kan ikke si å ha merket noen forskjell. Slagplan: 2-3 papst 12dba vifter, zalman chipset sak og biltemamatter. vil det lønne seg med en rheobus, eller holder det med noen fanmates og heller spytte i noen ståler ekstra på skjermkortet(som skal ha zalman heatpipe, gf4-vifta ressonerer jo i hele kabbiset)? kom med råd, jeg er helt blank. Gjerne på vifteoppsett, valg av vifter, hvor kjøpe osv. vannkjøling er uaktuellt, så modig er jeg ikke. Å skjære i kabbiset er heller ikke å foretrekke, stoler ikke på fingerferdigheten min. Skal man dekke dørene helt med mattene? dvs over de små hullene? takkar Lenke til kommentar
arciryon Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Er veldig fornøyd med NoiseControl-PSU. Anbefales. Videre lager NoiseControl en "Magic Vent" også til Chieftec-kabinettene, samt "matte-sett" til samme. Magic Vent er, for de som ikke vet det, et bakstykke til kabinettet som "lukker inn" baksiden siden den ofte slipper ut en del støy. Den er visstnok utformet for å suge ut bra med luft selv om den lukker kabinettet. Se tråden angående dør-vifte, mange mener at det ikke er noe poeng. Jeg er enig. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 heisveismsi kt3 ultra-aru m/ 1800+ XP glacialtec silent breeze(ikke mobb) Jeg har akkurat samme kjøleren og CPU. Hvor varm er cpu? Min er på over 55 grader! Lenke til kommentar
Legion Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2003 PC Alert4 Idle; CPU: 46c systen: 37c Load; CPU: 55c system: 42c (sjekket da med et cpuEater program kjørende skrevet av en kompis) Av en eller annen grunn viser Motherboard monitor cputemp på 4 grader mindre enn pcalert, systemtemp er det samme. Pussig synes jeg... Biosversjonen er 4.60 dersom det har noe å si og det er en om en palomino cpu. Men tilbake til tema; jeg er student og cashstrømmen er ikke akkurat strålende så noe innkjøp av ny PSU og Magic Vent lar vente på seg. Noen flere som har noe å komme med? Viftevalg, rheobus, fanmate etc. Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Se tråden angående dør-vifte, mange mener at det ikke er noe poeng. Jeg er enig. hvor finner jeg den posten???...........jeg har ei papst 12x12vifte i døra..........burde jeg ha satt den et annet sted?? Lenke til kommentar
arciryon Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 hvor finner jeg den posten???...........jeg har ei papst 12x12vifte i døra..........burde jeg ha satt den et annet sted?? Tja, det er vel vanskelig å gi et eksakt svar på det. Foreslår at du prøver deg fram. Her er tråden: http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...=97792&forum=15 Se blant annet posten til "AveMORphine" et stykke ned på siden. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 *prøver febrilsk å styre tråden tilbake på rett sport* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå