Krillekongen Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hei! Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny mobil snart, og har sett en del på utenlandske mobiler. Så det jeg lurer på er om man helt greit kan bruke kun 3G i Norge? Har bladd gjennom de fleste produsentene som selger til Norge, men finner egentlig ingenting jeg liker. Har lyst på en fin, stilren klapptelefon, så jeg har snust litt rundt mobilene i Japan og hypersim, men det er rimelig usikkert på om det vil fungere eller ikke. Lenke til kommentar
B1ny Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Nei det kan du helt klart ikke, ihvertfall ikke på nåværende tidspunkt. Og hvis en ser på utbygningshastigheten den siste tiden, så tror jeg det vil gå en god stund før du kan kjøre med kun 3G dekning også. Så det bør du helt klart vente med ihvertfall 1-3 telefoner til med tenker jeg. Lenke til kommentar
mlan Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Hei! Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny mobil snart, og har sett en del på utenlandske mobiler. Så det jeg lurer på er om man helt greit kan bruke kun 3G i Norge? Har bladd gjennom de fleste produsentene som selger til Norge, men finner egentlig ingenting jeg liker. Har lyst på en fin, stilren klapptelefon, så jeg har snust litt rundt mobilene i Japan og hypersim, men det er rimelig usikkert på om det vil fungere eller ikke. 3G dekningen i Norge er for å si det rett ut elendig. Bor i Norges 6. største by og på en 6 km tur innom bebygd område er det umulig å føre en samtale med kun 3G aktivert. Tror nok ikke dekningen kommer til å bli noe stort bedre før UMTS kommer på 900 Mhz båndet. På sikt vil vel dette skje, at UMTS får flere og flere frekvenser fra GSM slik GSM fikk frekvenser fra NMT-900 for noen år tilbake. Endret 14. august 2008 av mlan Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Takk begge to for svar Blir nok en norsk telefon da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå