Gå til innhold

MSN Messenger avlogger automatisk...

dork

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Windows/MSN Messenger i lang tid, men helt plutselig for et par uker siden har den logget av automatisk etter ett mnutt eller to.

Merkelignok så vises jeg fremdeles som pålogget hos megselv, men avlogget hos kontaktene mine. Jeg får ingen meldinger inn eller oppdatering på hvem som er pålogget. Og enda merkeligere er at hvis jeg begynner en samtale med noen så kan jeg uten problem fortsette å taste med denne selv etter at Messengeren har autoavlogget meg. Jeg vises da som avlogget hos den jeg taster med, men verken jeg eller den jeg taster med får feilmeldinger. Jeg kan derimot ikke endre status eller starte ny samtale med noen andre. Da får jeg feilmelding og må logge på igjen.

Det har heller ikke vært mulig å sende eller motta filer.

Jeg har prøvd meg med å ta ned brannmurene mine uten at det gav noen virkning. Og jeg har ikke problemer med noen andre programmer som webbrowsere, irc, imesh etc.

Utrolig frustrerende :(

Hvis det ikke er noen som har peiling på dette, kan jeg avinstallere messengeren og installere på nytt med samme brukerID/navn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det ikke er noen som har peiling på dette, kan jeg avinstallere messengeren og installere på nytt med samme brukerID/navn?

Ja det er ikke noe problem.

Om du ikke vet det så avinstalerer du msn messenger slik:

Velg kjør og skriv inn:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%INFmsmsgs.inf,BLC.Remove

Gjelder kunn i XP tror jeg

Lenke til kommentar

Krishell skrev:

Jeg merker min kan dette ut hvis telenor har problemer. eller at jeg laster opp for full guffe. da kan den dette ut.

Det spiller visst ingen rolle for min skrulle-msn sin skyld. Har god bredbåndsforbindelse og den har jo fungert utmerket før.

Svortevik skrev:

Velg kjør og skriv inn:  

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%INFmsmsgs.inf,BLC.Remove

Har nå av- og re-installert med fjern/legg til programmer. Regner med at det du skrev her bare er en manuell måte å gjøre det på, eller er det en mer sikker problemløser å gjøre det slik? Jeg fikk vaffal ikke løst noen problemer med av-/re-installering.

Har forresten samme trøbblet i MSN Explorer. Men webleseren i MSN Explorer funker greit. Bruker XP.

Har klødd meg i huet i en ukes tid nå

Lenke til kommentar
Krishell skrev:  

Sitat:  

Jeg merker min kan dette ut hvis telenor har problemer. eller at jeg laster opp for full guffe. da kan den dette ut.  

Det spiller visst ingen rolle for min skrulle-msn sin skyld. Har god bredbåndsforbindelse og den har jo fungert utmerket før.

Altså: Mente at det ikke spiller noen rolle om jeg tar avslutter alle programmer som bruker intrenettressurser, bortsett fra MSN

Lenke til kommentar

Hadde samme problem, men det viste seg å være Netopia-ruteren min fra nextgentel som faktisk brøt linja når jeg brukte msn.. tro det eller ei..(lyset på modemet slutta å lyse med en gang jeg begynte å chatte) Dette skjedde etter jeg hadde oppdatert til nyeste firmware. Uansett, jeg la inn Trillian i stedet, funker veldig bra.

Lenke til kommentar
Hadde samme problem, men det viste seg å være Netopia-ruteren min fra nextgentel som faktisk brøt linja når jeg brukte msn.. tro det eller ei..(lyset på modemet slutta å lyse med en gang jeg begynte å chatte) Dette skjedde etter jeg hadde oppdatert til nyeste firmware. Uansett, jeg la inn Trillian i stedet, funker veldig bra.

Har samme problem selv, UTROLIG irriterende, og trillian er ikke no bedre, kutter forbindelsa da også :grumpy:

hadde vert fint om noen viste om en fix for dette!

Lenke til kommentar

.:KaLLe:. : Det MySweetNix programmet fikk jeg ikke til å fungere på noe somhelst vis. Enda så gusomt enkelt programmet var. Tror den ikke klarte å koble seg seg sammen med msn. _Det skjedde vaffal ikkeno. Det må tydeligvis være noe skikkelig gæli med msn'n min.

Blei litt skuffa over at den ikke funka, for det var akkurat det samme jeg la merke til at så lenge jeg skifta status hele tida, eller holdt msn aktivert hele tida så kutta den ikke forbindelsen.

Nuvel, har da funnet ut hva Trillian er (he he, ikke så sinnsykt allright å være noob alltid, men men greit nok. Ting tar bare så grusomt mye lenger tid å oppfatte :))

Så: Trillian ser vaffal ut til å løse problemet mitt. Det ser virkelig ut som at det funnker nå. Utrolig overraska over det, for de problemene som enmannen hadde var jo langtfra det jeg har. Men, det løser jo ikke årsaken da. Jeg er sikker på at det bare er en liten tulleting som er årsaken.

Så det hadde vært kjempeflott om det er noen som kan gi en løsning på dette. Siden det tydeligvis er flere som sliter/har sliti med dette. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...