Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med pcen

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har et veldig irriterende problem med pcen....Den starter seg på nytt helt av seg selv.....den starter seg av og til på nytt når jeg laster ned, spiller, eller kjører andre div programmer, men jeg greier å spille battlefield 2 og battlefield 2142 uten problemer først når jeg joiner en server og starter å spille. Jeg har prøvd å formatere pcen, rense den for støv (alt som jeg kunne se), har satt ny kjøle pasta på cpu'en (tips av en venn)som kjølet den bedre, men det var ikke løsningen på problemet :p Desverre så har jeg åpnet maskinen for å installere et trådløs nettverks kort som da (tror jeg) fjerner garantien på den. Jeg er ikke så begeistret for å betale for reprasjon fordi jeg snart skal skaffe meg en ny pc...men alikevell så hadde det vært greit å fått denne opp å gått :)

(Problemet har vært der lenge før jeg had installert nettverks kortet)

Pcen er kjøpt fra elkjøp...så den var ferdig montert da jeg fikk den.

PC: Fujitsu Siemens

Er de noen som har noen ideer for å få fikset dette?

Endret av blank51
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper at rebootingen skyldes overoppheting. Han kameraten din var nok inne på det riktige ifbm med prosessoren og kjølepasta. Skaff et program som sjekker temperaturen på cpu (speedfan tror jeg mitt program heter). Hvis CPU går opp i 70-90, vil de fleste pcer skru seg av pga en funksjon i bios som hindrer overoppheting.

Det du skriver støtter denne teorien pga at det skjer når pcen jobber med tyngre prosesser og dermed genererer mer varme.

(i speedfan er de advarslene litt ekstreme...forhold deg celcius istedenfor advarselsymbolene.).

Lenke til kommentar

tempraturen ligger rundt 37C når jeg ikke har noe opp, når jeg kjører battlefield 2 så stiger den opp til 40-50...men jeg har et lite flash spill som heter n+...når jeg starter det får jeg bare velgt level og rørt meg bare litt før maskinen starter seg på nytt....temperaturen er rundt 40-45 når jeg har dette opp...så jeg vet ikke om det har noe med overoppheting alikevell :\ (brukte speedfan)

Endret av blank51
Lenke til kommentar

Jeg hadde et lignende problem for noen år siden. PC-en restartet seg etter ca. 15 min med Battlefield 2-spilling gang på gang. Jeg tok ut skjermkortet, blåste støv av det og tok det med på en liten tur rundt huset og klappet og kjælte med det, så fungerte det igjen. Merkelig det der.

Du kan jo prøve det samme :p

Lenke til kommentar

hm...nei, dersom programmet rapporterer riktig antall grader kan vi vel trygt utelukke overoppheting.

Hva mener du med dette?

jeg greier å spille battlefield 2 og battlefield 2142 uten problemer først når jeg joiner en server og starter å spille.

spiller bf selv, men litt usikker på hva du mener her. Funker det ingen singelplayer, men ikke i multi eller mener du at bare at programmer loader, men kræsjer når du har joinet en server?

Lurer litt på om det kan være driverrelatert problem. Kan du beskrive litt nærmere hvordan feilen oppleves? Får du bsod (blåskjerm) når den restartes eller noen andre feilmeldinger?

Hva var den siste maskinvaren du installerte før problemet oppsto?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...