Kimelimm Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hei hei! Jeg har da lyst til og begynne på en kampsport... Ikke både jeg, men andre rundt meg, iom at de sier jeg må ha bedre selvtillit. Jeg har da sett på en god del filmer av forskjellige, og har blitt interessert i Krav Maga og Aikido. Karate prøvde jeg, men som takk for de spesial"brillene jeg må gå med så blir øynene mine så og si 4 ganger så store, så må jo tilogmed fyren som trener dem le litt av meg til jeg blir forbanna og. Og har et syndrom i tilegg, så sènènè(wtf scenene cenene senene you know, de i musklene eller wtf) er GANSKE stramme, så jeg har da problemer til og gjøre syke manuvreringer... Er det dårlig miljø generelt på Aikido treninger? Er det aldersgrense der? (er 15 og et halvt) Kreves det mykhet i muskler og alt slikt? Noen anbefaleingeR? Helst være i Grenland/telemark... Noe annet? Bare si det. Hvis dere mener det ikke passer for meg (hvsi dere har lest over) så bare si "Det passer ikke for deg." det takler jeg. Det hjelper meg litt og. Takker for svar. Kim Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Nå vet jeg ikke hvordan synet ditt er, men hvis det er slik at du ikke kan se skarpt uten briller vil jeg anbefale enten judo (litt i retning av aikido, men mer kontakt) eller wing chun (kall det en slags nærkampskarate - det er en kung fu stil). Begge disse stilene er mulig å trene for nesten helt blinde da de i stor grad bruker kroppskontakt for å føle motstanderen, og du er dermed ikke så avhengig av å ha godt syn. Krav maga kan også fungere for deg, selv om avstanden virker en del lengre enn wing chun. Jeg har ikke erfaring med stilen, men har forstått at det går mye på å bli god på egne premisser, som definitivt er noe du burde prioritere i stilvalget. Du må nesten bare prøve deg litt fram. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 For øvrig finner du veldig mye info, både bilder og linker, hvis du søker på kampsporten i Wikipedia. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Hei og takk for svar! Jeg ser helt fint, synet er helt greit, ser skarpt og Skal se litt på Wikipedia, ellers kan dere svare på spørsmålene heri tråden! Ha en fin dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå