Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Klarer ikke la være

Gjest estragon

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Jente_*

Jeg har vært sammen med kjæresten min i 4,5 år. Jeg elsker ham og han er helt fantastisk! Vi har snakket om å forlove oss, og også -om noen år- få barn. Han har bevist mange ganger at han elsker meg, og de to første årene av vårt forhold ofret han mye! Han sier jeg er det beste som har skjedd ham, og det vet jeg han mener. Han er også den eneste seksualpartneren jeg har hatt.

Det jeg skal fram til er at han hadde sex med min søster før vi ble sammen. Han var full, og angrer bittert. Han sier det var et stort feilgrep. Men jeg klarer ikke la være å tenke på det. Jeg tenker at han har "nytt" henne.. Han sier selv at han ikke husker så mye av det, og at han har lagt det bak seg.. Hva skal jeg gjøre for å få en slutt på tankene? Dette plager meg virkelig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Noe som kan hjelpe er å være bevisst på hva du tenker, og når de negative tankene dukker opp så kommer du med noen standardformuleringer som motsier de negative tankene. Stå gjerne foran et speil og se inn i dine egne øyne mens du høyt gir deg selv disse beskjedene.

Noe jeg lurer litt på er hvilket forhold har du til din søster i dag?

:)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jente_*

Vi har et greit forhold.. Ser henne ganske ofte og hun betror meg ting. Men jeg merker at jeg begynner å irritere meg mer og mer over henne. Vi er ganske forskjellige. Hun er av den 'hissige typen, jeg er ganske rolig.. Det som også irriterer meg er at hun har hatt ham, og at hun har hatt det 'behagelig med ham (Ble litt rart skrevet)

Men som han sier har hun jo ikke hatt det samme som jeg og han har. Vi elsker hverandre jo og det er følelser.. Det var det ikke den gangen, i hvertfall ikke fra hans side.. (Hun var forelsket i ham, eller i hvertfall betatt) (Men det er vel grenser for hvor bra det kan bli i fylla? Eller? Har ikke seksuell erfaring fra andre enn ham jeg er sammen med nå, så vet liksom ikke....?)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Vi har et greit forhold.. Ser henne ganske ofte og hun betror meg ting. Men jeg merker at jeg begynner å irritere meg mer og mer over henne. Vi er ganske forskjellige. Hun er av den 'hissige typen, jeg er ganske rolig.. Det som også irriterer meg er at hun har hatt ham, og at hun har hatt det 'behagelig med ham (Ble litt rart skrevet)

Men som han sier har hun jo ikke hatt det samme som jeg og han har. Vi elsker hverandre jo og det er følelser.. Det var det ikke den gangen, i hvertfall ikke fra hans side.. (Hun var forelsket i ham, eller i hvertfall betatt) (Men det er vel grenser for hvor bra det kan bli i fylla? Eller? Har ikke seksuell erfaring fra andre enn ham jeg er sammen med nå, så vet liksom ikke....?)

Lurer litt på om det er du og din søster som trenger å lufte "madrassene" deres?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jente_*

Tanken at han har hatt fler tidligere og ikke jeg har vært der, ja. Men slik kan man ikke tenke. Hvertfall ikke i dagens samfunn.. Det er det at jeg kjenner henne og må forholde meg til henne som plager meg.. Og at min søster på en måte har hatt det jeg har. Selvom det er jo ikke tilfelle.. Som han sier hadde de to aldri noe vi har. Dette var et one night stand og Ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jente_*

Det er kanskje det.. Jeg vet ikke.. Det er jo det at hun har fått oplleve det, men også at han har hatt sex med henne. At han har vært tent på henne.. Han sier når vi har snakket om det at han ikke kan skjønne hva som gjorde det. At når han ser henne idag kan ikke se noe som er fint ved henne.. Han har også gitt uttrykk for at han gjorde det kun for å få seg noe. Hun prøvde seg etterpå, men da sa han nei fordi han ikke hadde lyst. Han følte også at det ble feil. Det skal også sies at han før vi ble sammen aldri kunne tro at vi skulle bli sammen. Av diverse grunner..

Lenke til kommentar

Skjønner at det blir rart. Hadde hatt en merkelig følelse selv dersom min kjære hadde hatt seg med brodern før vi ble sammen... I det hele tatt synes jeg det litt merkelig følelse når jeg har måtte forholde meg til andre hun har "kost seg med" tidligere. Jeg har desverre ingen konkrete tips til deg annet enn at jeg forstår følelsen din. Kanskje det hjelper om dere (du og kjæresten) snakker mer om det, ufarliggjør det på en måte?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jente_*

Ja, han har alltid vært ærlig om det. Vi har snakket en del om det, vil ikke spørre å grave mer, for han blir ganske såret av det. Han er veldig lei seg å angrer sterkt på det han gjorde. Jeg minner han jo også på det ved å snakke med han om det, og som sagt blir han såret av det. Han er også veldig lei seg for at jeg tenker så mye på det, og at han var så dum.. Men det er jo før vi ble involvert i hverandre, så egentlig 'har jeg jo ikke noe med det'.

Han og min søster har ikke noe spesielt forhold utenom at hun er min søster...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Men han har alltid vært ærlig om dette, og de har ikke noe spesielt forhold den dag i dag?

Jeg tror du er en god deltaker, ikke bare fordi du er "snill", men heller fordi du er tålmodig.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Okei, kanskje jeg misforstod hva du egentlig mente?

Bare stilte noen spm jeg lurte på og som hun da også kanskje tenke litt på.

Ok, beklager for egen del at man blir litt for ivrig noen ganger.

;)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jente_*

Hva mentes med 'deltaker'?

Og hva bør jeg gjøre? Jeg elsker virkelig denne gutten og han elsker meg. Vil ikke ha noen fremtid med andre enn ham..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...