neivoll Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Hei. Er ganske fersk med MySQL (dvs, jeg har satt meg tålig lite inn i de avanserte funksjonene). Skal hente ut oppgaver(tasks) fra en tabell. Disse skal sorteres etter feltet task_deadline (ligger lagret som timestamps), med de laveste verdiene først: SELECT task_id FROM tasks ORDER BY task_deadline ASC, task_date DESC Problemet oppsto når jeg ville sortere med radene med task_deadline som NULL inn sist. Hvordan kan man sortere det slik at radene med task_deadline=NULL kun blir sortert etter andre parameter (task_date ASC)? Beklager om dette er et dumt spørsmål, men blir veldig takknemlig for hjelp. edit: Mente selvfølgelig å få NULL-radene inn sist, ikke først... Endret 12. august 2008 av anners Lenke til kommentar
___ Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) SELECT task_id FROM tasks ORDER BY CASE WHEN task_deadline IS NULL THEN 1 ELSE 0 END ,task_date DESC Werner Endret 12. august 2008 av wernie Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Tusen takk for raskt svar, det fungerte utmerket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå