Skrue Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Sjekker tilfeldigvis en poll på "hvor gammel er du", og ser med forferdelse at jeg definitivt havner i "lik-gruppa", med mine 56 år på samvittigheten. Jassågitt!! Er det slik det er fatt? Er man over 50, så blir man nærmest betraktet som spadd ned? Men nei tenk; Jeg for min del er fortsatt ytterst oppegående, og tør uten videre å doble min livsvisdom og erfaring i forhold til majoriteten i dette forumet, generelt sett. Som ser ut til å ligge i en adskillig yngre aldersgruppe. Ingenting galt med det eller den, som heelt sikkert besitter en adskillig tyngre viten om PC og data enn meg, generelt sett. Og som i hovedsak preger disse sider. Greit nok det, med all respekt. Men ellers da? Er vår verden så til de grader besatt av bits & bytes, at man dermed fullstendig glemmer / latterliggjør den litt eldre garde? FY!! Til yummy&Co, som tydeligvis ikke alltid tenker seg like godt om. Og får en ærverdig "eldre herre" som meg til å føle seg litt støtt på mansjettene. Men som likefullt blir oppfordret til å bidra med kunnskaper og deltagelse i en søstersite som snart skal lanseres! Noe jeg gjerne også gjør. Men; Skjerpings gutter!! Gjennomsnittsalderen her på berget ligger rundt 78, så "lik-gruppa" bør nok helst ligge noen ti-år høyere! Vennligst justér årskategoriene pr. omgående. Det kan jo hende at det er flere enn meg, som føler seg tråkket på tærne! Lenke til kommentar
EC Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Skrue, skrue... "50-lik" betyr bare at jeg har vist vår mest ærverdige lesergruppe den respekt de fortjener. Her er INGEN alder for høy - når du er lik, har du svidd CPU'en for godt. Det er på INGEN MÅTE ment negativt - tvert i mot er det en æresbevisning! På den annen side kan man fort trekke den sammenlikningen at i dataverdenen er 50 år oldtid... Og om kort tid er jeg halvveis. *huff* Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Tror ikke det var ment som en fornærmelse da. Målgruppa er vel antakelig 15-25, og da ville det vel vært litt drøyt å ha egne 50-60, 60-70 osv. Men kanskje 50< ville vært en bedre beskrivelse? For øvrig vil jeg bare nevne at du er eldre enn faren min, og jeg ser ikke akkurat på ham som en ung kar heller . edit: yummy er som vanlig inne med et svar før jeg får finpusset mine kommentarer :-?. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 ROOFL! Okey, du er tilgitt yummy! Så får jeg heller innrømme at jeg feiltolket kategorien da. Takker for svaret! Og samtidig: Gled deg til dine neste 25, som antagelig vil bli svært innholdsrike! Jeg tør si, at jeg snakker av erfaring! 1 Lenke til kommentar
rakett Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Skrue, uten å ha sett pollen.. jeg tror Yummy ved å skrive det sånn mente det at "hvor gammel er du?" "1 - 10" <--- mellom en og ti "10 - 20" <---mellom ti og tjue "20 - 40" <----mellom tjue og førti "50 - lik" <--- alt mellom 50 og opppver til "lik" tror ikke hande mente å støte noen EDIT: for sen, som vanlig Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 for sen, som vanlig No prob rakett! Det var jo godt ment! Og tro meg; Jeg er ikke langsur, av natur! "Still hangin´in! Lenke til kommentar
rakett Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 fint å høre. ambisiøs som jeg er, tenkte jeg at jeg skulle prøve å gi en bedre forklaring enn yummy men nå skal jeg slutte å bumpe tråder Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2003 fint å høre. ambisiøs som jeg er, tenkte jeg at jeg skulle prøve å gi en bedre forklaring enn yummy men nå skal jeg slutte å bumpe tråder Njaa, bumper du ved å svare da? Jeg tror du stort sett kommer greit unna en slik beskyldning! Mvh. En enda lykkeligere eier av en Mondeo V6! Som tar rotta på de fleste Opler Verre er det nok med dette inlegget, som (typisk nok!) sporer av fra temaet! I alle fall avslutningsvis.... 1 Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Artig da, at en godt voksen over 50 er her på forumet Lenke til kommentar
Morphinytry Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Min far som er 55(eller 54, vet ikke helt) er en liten jæ*** innen casemodding og overklokking. Vannkjøling med peltier er kun det eneste..... Selv er jeg en liten jypling på 17 Lenge leve de eldre Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Haha ! 50-lik, Den syns jeg var litt drøy gitt ! Syns det er morsomt å se at faktisk de "eldre" er så interessert i data! Skrue, g000 ! Lenke til kommentar
Amd_Xp Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Mange av de som er opp i årene, er gamle travere innen data. De har vært med på å bygget opp datamiljøet rundt oss som er yngre. Selv er jeg 36 år og har holdt på i mange år med data. Vil bare si mange takk til alle de eldre brukerene av forumet. For at dere har vært der for oss, og fått datamiljøet til å utvikle seg slik det er blitt. Vi trenger de eldre og vi trenger de yngre. Til å få utviklingen i samfunnet til å viderutvikle seg. Slik er det i datamiljøet også. Venligst Hilsen Amd_Xp Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Skrue er en morsom karakter og ha på forumet, alltid klar for en diskusjon . De 50 år gjør ingen ting med en ellers så oppegående person som Skrue er, det viser vel alt det tekniske han bidrar med til alle n00bene på forumet. Måtte du leve i hundre år Skrue Gleder meg også btw til å jobbe med deg :wink: Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 Skrue er en morsom karakter og ha på forumet, alltid klar for en diskusjon . De 50 år gjør ingen ting med en ellers så oppegående person som Skrue er, det viser vel alt det tekniske han bidrar med til alle n00bene på forumet. Måtte du leve i hundre år Skrue Gleder meg også btw til å jobbe med deg :wink: Denne måå jeg jo nesten svare på! Blir jo rent forlegen her jeg sitter! Tusen takk for hyggelige ord! Joda, selv om jeg er rene oldisen i forhold til gjennomsnittet her i forumet, så klare jeg vel sånn noenlunde å snakke samme språk, så og si? Og går ei heller av veien for en liten diskusjon! Noen og hver har vel registrert det? Og takket være min ganske utpregede interesse for all-verdens teknikk, elektronikk, data og gudvethva gjennom adskillige år, kan jeg nok sagtens bidra med ett og annet her også? Jeg innbiller meg i alle fall det, og hygger meg faktisk med å dele mine kunnskaper med andre. Og satte stor pris på å bli tatt med i vår nye søsterside, gleder meg stoort til å ta fatt for alvor! Men har samtidig litt dårlig samvittighet over egen innsats, foreløpig. Saken er den, at jeg i de siste to måneder har holdt på med et litt spesielt, la meg kalle det multimediarack-prosjekt, som bortsett fra å inneholde en 6x100w surroundforsterker, CD-skifter, DVD-spiller etc, etc, også inneholder en fullblods PC med internett aksess, selvfølgelig. En 15" LCD-skjerm har også fått plass i racket, og styres automatisk opp og ned ved "PC av og på" Og ikke å forglemme: 9200 MP3-filer i alle mulige musikk-kategorier er allerede på plass på disken.... Jeg tror ikke mange har maken til dette? Kanskje det dukker opp noen bilder etterhvert også? Vi får se. Men nå øyner jeg omsider enden på prosjektet, og vil etterhvert legge meg mer i selen her foran maskinen! Som en trøst til den / de som eventuelt måtte ha savnet et ord i ny og ne, fra disse kanter. Ha en trivelig helg! :smile: Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Gleder meg også btw til å jobbe med deg :wink: Jobbe sammen med deg? hva da? Ser at skrue har motorsport som interesse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå