-Dan Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hallo! Jeg har nettopp fått en pc til å koble seg til et domene på en server i nettverket mitt. Men jeg faller hele tiden ut etter en viss stund. Det kommer ingen feilmeldinger, jeg la først merke til dette da jeg skulle skrive ut et dokument og det stod at den ikke hadde kontakt med serveren. Den får kontakt hver gang jeg logger på pcen igjen og den er veldig treig ved oppstart i forhold til de andre pcene som er identiske i spesifikasjoner. Jeg har sjekket om det var en hvis tid som brukeren kunne være på serveren før man ble kastet ut, men det var det da altså ikke. Serveren kjører Windows Server 2000 og pcen som har problemer kjører Windows XP pro. Noen som kan hjelpe meg? - Dan Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Treghet og ustabelitet mot domener er stort sett alltid feil med config av dns, kjør dns server på domene kontrolleren (sjekk at også domenet du kobler deg til ligger inne i den) så spesifiserer du domenekontrolleren som dns server på klienten. Lenke til kommentar
-Dan Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Hmmm, det som er, er at det ikke er noe feil med alle de andre pcene i nettverket. Vi har 4 helt identiske datamaskiner og de 3 andre fungerer helt fint. Jeg formaterte nettopp denne pcen siden windowsen sluttet å fungere. Så satt jeg den opp på nytt, så det er mest sannsynlig at det er denne pcen det er noe feil med. Men som sagt jeg vet ikke hva! Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Ville uans sjekket DNS saken. Annen sak er at du kan prøve å melde den ut av domene, bytte navn på den, melde den inn igjen. Lenke til kommentar
-Dan Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Ok, hvordan fikser jeg så den dns-en da? jeg prøvde å logge den på med en annen bruker og slik med det gikk like seigt. Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Sjekk om domenekontrolleren står som eneste DNS server for klienten (bruker du dhcp kan du sjekke det i scoop oppsettet) (du finner dette med ipconfig /all på klienten) Så er det bare å sjekke på domenekontrolleren om du finner dns server management og om du finner domenet ditt der som en forward zone. Lenke til kommentar
-Dan Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Den står som eneste DNS server og Ja den er den eneste i forwardzone. Men den andre, altså Reverse lookup zone. Der står the visse iper den godtar? Korrekt? Fordi den matcher ikke ip-ene som alle de andre pcene kjører på men de funker fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå