Gå til innhold

Mulighet for plass ved nødutgang på Continental-flygning til NY?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg skal reise til Las Vegas via NY med Continental i september og lurer derfor på om plassene ved nødutgangene er ledige eller ei.

Er det noen som helst sjanse for at jeg kan få lurt til meg ett av disse setene hvis jeg er veldig tidlig ute før avgang i Norge?

Jeg ser nemlig på online-check-in at setene står som occupied, men for alt jeg vet så er dette standardprosedyre... Jeg er nemlig av den høye sorten menneske og gruer meg vilt for x-antall timer i trange flyseter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ser ikke det på online check-in nå, for den åpner ikke før 24 timer før avgang.. Antar du er inne og titter på bookingen din på continental.com? Der vil de vises som opptatt, fordi disse kan kun velges av OnePass (Continental sitt bonusprogram) Elite-medlemmer (De som har flydd j**lig mye, og opptjent seg status) ved bookingen.. Derimot når online insjekk åpner, 24 timer før avgang, sitter du klar foran pc'en, og da kan alle velge blant alle setene (som er ledige, selvsagt). Så selv om de står som "opptatt" nå, så er de mest sannsynlig ikke det.. Spørs om det nytter å møte opp tidlig på flyplassen, for da kan alle setene være tatt.

Går turen videre til Las Vegas med en gang? Altså, at du bytter fly på Newark og flyr videre med en gang? Da skal du vite, at du faktisk har et greit forsprang i forhold til de andre på Newark - Las Vegas-flighten.. Du kan nemlig sjekke inn for begge flightene når det er et døgn igjen til første flight. Så legger man til 8,5 timers flytid, pluss et par-tre timers venting på Newark, og du kan faktisk sjekke inn til Las Vegas-flighten en 10-11 timer før alle andre..

Lenke til kommentar
Du ser ikke det på online check-in nå, for den åpner ikke før 24 timer før avgang.. Antar du er inne og titter på bookingen din på continental.com? Der vil de vises som opptatt, fordi disse kan kun velges av OnePass (Continental sitt bonusprogram) Elite-medlemmer (De som har flydd j**lig mye, og opptjent seg status) ved bookingen.. Derimot når online insjekk åpner, 24 timer før avgang, sitter du klar foran pc'en, og da kan alle velge blant alle setene (som er ledige, selvsagt). Så selv om de står som "opptatt" nå, så er de mest sannsynlig ikke det.. Spørs om det nytter å møte opp tidlig på flyplassen, for da kan alle setene være tatt.

Går turen videre til Las Vegas med en gang? Altså, at du bytter fly på Newark og flyr videre med en gang? Da skal du vite, at du faktisk har et greit forsprang i forhold til de andre på Newark - Las Vegas-flighten.. Du kan nemlig sjekke inn for begge flightene når det er et døgn igjen til første flight. Så legger man til 8,5 timers flytid, pluss et par-tre timers venting på Newark, og du kan faktisk sjekke inn til Las Vegas-flighten en 10-11 timer før alle andre..

Takk for svar. Var akkurat dette jeg var ute etter. Har selv sjekket på continental.com ja. Er ikke akkurat noen elite-medlem av onepass i og med at dette er min første tur med continental. Men vær du sikker på at jeg skal sitte klar 24timer før avgang og refreshe nettsidene som en galning :!:

Turen går også direkte videre til Las vegas ja så da vet jeg om det trikset også. Får bare krysse fingrene for at ikke det er masse elite-medlemmer som skal på disse flightene da.

Noen ide om hvor mye man må reise for og bli slik elite-medlem? Bestilte nemlig for 4personer denne turen Oslo-Newark-Vegas-Newark-Oslo så rasker jo sammen en del bonuspoeng håper jeg. Det står sikkert på continental sine sider, men jeg fant ikke i farten hvor mye poeng jeg får for denne turen.. Jaja uansett litt mer optimistisk her nå!

Lenke til kommentar
hei. Jeg vet ikke om det du spør om. men har du prøvd å spørre flyselskapet? De er nok behjelpelig med slike ting.

Ha en fin tur :)

Joda, kunne selvsagt spørre selskapet. Men av erfaring så gir slike selskaper sjeldent fra seg de beste tipsene for hvordan man kan "lure" til seg fordeler :cool: så da satset jeg på at noen her hadde noen gode triks. Og det funket jo bra!

Lenke til kommentar
Noen ide om hvor mye man må reise for og bli slik elite-medlem? Bestilte nemlig for 4personer denne turen Oslo-Newark-Vegas-Newark-Oslo så rasker jo sammen en del bonuspoeng håper jeg. Det står sikkert på continental sine sider, men jeg fant ikke i farten hvor mye poeng jeg får for denne turen.. Jaja uansett litt mer optimistisk her nå!

Du får bare poeng for deg selv, ikke for de andre i reisefølget ditt.

SkyTeam Elite har tre nivåer -- Silver, Gold og Platinum, og de krever hhv. 25.000, 50.000 og 75.000 miles.

En round-trip fra CPH/OSL-NYC-LAS gir ~12.000 miles, så du trenger 2 sånne for å få Silver.

Regner med at du flyr Economy, men enkelte andre klasser gir deg bonusmiles.

Mer om dette her:

https://www.continental.com/web/en-US/conte...77B7900617CFA26

Lenke til kommentar

Du får bare poeng for deg selv, ikke for de andre i reisefølget ditt.

SkyTeam Elite har tre nivåer -- Silver, Gold og Platinum, og de krever hhv. 25.000, 50.000 og 75.000 miles.

En round-trip fra CPH/OSL-NYC-LAS gir ~12.000 miles, så du trenger 2 sånne for å få Silver.

Regner med at du flyr Economy, men enkelte andre klasser gir deg bonusmiles.

Mer om dette her:

https://www.continental.com/web/en-US/conte...77B7900617CFA26

hrmf.. surt hvis jeg ikke får alle bonuspoengene.. menmen lite og gjøre med det

Lenke til kommentar

"Fordelen", med om noen Elite-medlemmer får tak i setene, er at de kan bli oppgradert, og da blir setene ledige igjen.. Selv fløy jeg med Continental fra Newark til Oslo for noen uker siden, og hele den ene tre-seteren ved nødutgang var faktisk ledig.. (var dog to som flyttet seg dit..)

..og jeg skjønner heller ikke hvorfor man skulle fått poengene til hele følget...

Lenke til kommentar
Reiste til LA med KLM. Dukket opp tidlig. "I'm the tall kind" var eneste jeg sa. Fikk plass på første økonomirekke med vindu. Hadde sånn ca to meter fri foran.

Har gjort slik utallige ganger med British Airways, Quantas og Air France, men det var før online checkin var en realitet og slike seter kunne "kuppes" på nettet.. Nødutgang på BA sine 747 hadde metervis med beinplass så da hadde jeg det fint ja :thumbup: Derfor jeg vil undersøke alle muligheter for bedre plasser nå også. For min del er det en sinnsyk forskjell på trivsel. Normale flyseter er rett og slett tortur.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...