Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Burde jeg få lov å dra?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, vet ikke om dette er rette plassen i forumet, men jeg trenger jafall hjelp!

 

Jeg er 15 år, og har snakket med 2 stykker over nettet i over 1 år nå. Snakker med dem hverdag, og ringer dem. Så vi bestemte oss alle for å møtes i Oslo nå på Torsdag(noe som tar meg 8t med tog fra her jeg bor). Men når jeg skulle spørre foreldrene mine så sa dem at jeg ikke kunne reise før dem hadde snakket med foreldrene til jenta, og det er jo greit nok. Men så spurte dem hvor gammel han gutten var og jeg sa at han var 20. Da ville dem ikke sende meg uansett hva jeg sa. Jeg har mange 20års gammle venner her jeg bor, så jeg ser ikke problemet. Så spørsmålet mitt er, finnes det noe jeg kan si slik at foreldrene mine vil la meg dra og møte dem?

 

Takk for alle innlegg:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er jente. Skal møte en gutt på 20 og ei jente på 17. Jeg har selv kjæreste hjemme så er ikke noe kjeresteforhold jeg er ute etter. Er bare ute etter å få møte 2 stykker jeg trives godt over nettet med:)

Lenke til kommentar

Om jeg hadde vært deg hadde jeg ikke følt at det var noe problem da du kjenner disse menneskene og stoler på dem. Det gjør ikke foreldrene dine, og det forstår jeg veldig godt. Jeg hadde aldri latt min datter dra 8 timer for å møte noen hun har møtt på nettet, spesielt ikke når det er en 5 år eldre gutt. Du kan kanskje vurdere å ta med deg noen?

Lenke til kommentar

Det er ikke helt likt meg, men her skjønner jeg foreldrene dine ganske godt egentlig. Det er lett å føle seg voksen og moden når man er 15 år, men det er også lett å la seg rive med og presses til ting, selv om man ikke føler at det er sånn selv. Har vært i en litt lignende situasjon selv, men da på andre siden og det gikk fint, men det innebar jo ingen fare for meg.

 

Men ja, ville ha prøvd å overtalt de to å komme til deg istedet. Om jeg hadde vært foreldrene dine ville jeg ha hatt mye mindre/ingen problemer med å la deg dra dit og treffe dem om jeg hadde møtt fyren først. Selv om du stoler på disse personene og føler deg trygg så er foreldrene dine tydeligvis veldige glade i deg (siden de ville la deg reise å møte hun jenta så langt unna) men jeg skjønner godt at de ikke vil sitte hjemme og være redd for deg.

 

Jeg tror du skal være godt fornøyd med foreldrene dine :)

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært din far hadde jeg sagt nei. Siden han er 20, kan vel han kjøre å komme til deg?

 

 

Dessuten, hadde jeg vært typen din vet jeg ikke helt om jeg hadde latt deg gjøre det (Uansett om du er ute etter bare vennskap) Virker fortsatt litt rart, uansett hvor mye du prøver med at dere bare skal være venner :)

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært din far hadde jeg sagt nei. Siden han er 20, kan vel han kjøre å komme til deg?

 

 

Dessuten, hadde jeg vært typen din vet jeg ikke helt om jeg hadde latt deg gjøre det (Uansett om du er ute etter bare vennskap) Virker fortsatt litt rart, uansett hvor mye du prøver med at dere bare skal være venner :)

 

Den støttes, hadde jeg vert typen din ville jeg aldri likkt om du reiste 8timer bort får å treffe en fyr på 20 år, uansett hvor mye du hadde sagt at det bare var vennlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...