Gjest Gjest Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hei, vet ikke om dette er rette plassen i forumet, men jeg trenger jafall hjelp! Jeg er 15 år, og har snakket med 2 stykker over nettet i over 1 år nå. Snakker med dem hverdag, og ringer dem. Så vi bestemte oss alle for å møtes i Oslo nå på Torsdag(noe som tar meg 8t med tog fra her jeg bor). Men når jeg skulle spørre foreldrene mine så sa dem at jeg ikke kunne reise før dem hadde snakket med foreldrene til jenta, og det er jo greit nok. Men så spurte dem hvor gammel han gutten var og jeg sa at han var 20. Da ville dem ikke sende meg uansett hva jeg sa. Jeg har mange 20års gammle venner her jeg bor, så jeg ser ikke problemet. Så spørsmålet mitt er, finnes det noe jeg kan si slik at foreldrene mine vil la meg dra og møte dem? Takk for alle innlegg:) Lenke til kommentar
siggii Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 er du gutt eller jente? Er har du snakka med to stykker, en jente og en gutt? Da er det ikke snakk om noe kjærlighetsgreier da? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg er jente. Skal møte en gutt på 20 og ei jente på 17. Jeg har selv kjæreste hjemme så er ikke noe kjeresteforhold jeg er ute etter. Er bare ute etter å få møte 2 stykker jeg trives godt over nettet med:) Lenke til kommentar
Camron Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hadde jeg vært faren din hadde du aldri fått lov til å dra. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Er du sikker på at du vil reise med tog 8timer alene for å møte mennesker du egentlig ikke kjenner? Lenke til kommentar
Livert Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg skjønner foreldrene dine jævli godt og gir deg, som du ser, ikke noe smart du kan si til dem. Forstår at det høres spennende ut å dra, men skjønner du virkelig ikke hvorfor du ikke får lov? Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Om jeg hadde vært deg hadde jeg ikke følt at det var noe problem da du kjenner disse menneskene og stoler på dem. Det gjør ikke foreldrene dine, og det forstår jeg veldig godt. Jeg hadde aldri latt min datter dra 8 timer for å møte noen hun har møtt på nettet, spesielt ikke når det er en 5 år eldre gutt. Du kan kanskje vurdere å ta med deg noen? Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg skjønner foreldrene dine. Kan de ikke heller komme til deg? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Må være lettare (dog dyrare) for ein på 17 og ein på 20 å reise Noreg på tvers enn ei på 15. Har full forståelse for at foreldrene dine ikkje vil sende deg av gårde. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg forstår også hvorfor foreldrene dine ikke vil, av erfaring så er det ikke lett å spotte hvem de er og hva de er ute etter over nettet. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Det er ikke helt likt meg, men her skjønner jeg foreldrene dine ganske godt egentlig. Det er lett å føle seg voksen og moden når man er 15 år, men det er også lett å la seg rive med og presses til ting, selv om man ikke føler at det er sånn selv. Har vært i en litt lignende situasjon selv, men da på andre siden og det gikk fint, men det innebar jo ingen fare for meg. Men ja, ville ha prøvd å overtalt de to å komme til deg istedet. Om jeg hadde vært foreldrene dine ville jeg ha hatt mye mindre/ingen problemer med å la deg dra dit og treffe dem om jeg hadde møtt fyren først. Selv om du stoler på disse personene og føler deg trygg så er foreldrene dine tydeligvis veldige glade i deg (siden de ville la deg reise å møte hun jenta så langt unna) men jeg skjønner godt at de ikke vil sitte hjemme og være redd for deg. Jeg tror du skal være godt fornøyd med foreldrene dine Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hadde jeg vært din far hadde jeg sagt nei. Siden han er 20, kan vel han kjøre å komme til deg? Dessuten, hadde jeg vært typen din vet jeg ikke helt om jeg hadde latt deg gjøre det (Uansett om du er ute etter bare vennskap) Virker fortsatt litt rart, uansett hvor mye du prøver med at dere bare skal være venner Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hadde jeg vært din far hadde jeg sagt nei. Siden han er 20, kan vel han kjøre å komme til deg? Dessuten, hadde jeg vært typen din vet jeg ikke helt om jeg hadde latt deg gjøre det (Uansett om du er ute etter bare vennskap) Virker fortsatt litt rart, uansett hvor mye du prøver med at dere bare skal være venner Den støttes, hadde jeg vert typen din ville jeg aldri likkt om du reiste 8timer bort får å treffe en fyr på 20 år, uansett hvor mye du hadde sagt at det bare var vennlig. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Du er klar over at det vil koste deg 8-900 kr hver vei? Nei, møt heller noen i nærheten av Verdal. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Jeg har litt problemer med å fatte hva en gutt på 20 skal med ei jente på 15, uansett om det er venninne eller dame eller noe annet det er snakk om. Var jeg mora di hadde du ikke fått lov å dra til Oslo alene uansett om du skulle møte noen på 15 eller 20 though. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Sett fra en forelders punkt.. Venner på 20, greit nok. Å dra 8 TIMER med tog for å møte en VENN fra internett?? Trukke det Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Enkelt og greit: Ikke Dra. Du har vel venner i nærheten der du bor, og du har tilåmed kjæreste. Hva er du eeeeeeegentlig ute etter? Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Hun er ute etter å treffe noen hun har kontakt med hver dag. Avstanden er vel det største problemet her. Åtte timer er lang tid, og det innbærer overnatting med mindre du er helt skrudd. Er vel uansett mer praktisk å la dem komme til deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå