sgaah Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hei, muligens litt feilplassert men jeg prøver her først. Prøver å installere Ubuntu 8.04 server edition som ett gjeste OS under Microsoft Vrtual server 2005 uten hell. Noen av dere som har en løsning? Har leitet litt rundt på google, der finner jeg kun for 8.04 desktop edition. Lenke til kommentar
AudunWangen Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Det er kun Suse og RedHat som er støttet av linuxdistrubusjoner på Virtual Server 2005. Tror nok heller jeg ville satset på noen av de mange andre virtualiseringsløsningene som finnes, for eksempel VMWare eller VirtualBox. Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Er jo egentlig fornødd med Microsoft Virtual server 2005. Liker godt webadministrasjonen som kan gjør at men kun med en nettleser kan fikse det meste. Men har må installert Vmware Server og her var det ingen problem med å få installert Ubuntu 8.04. Synest det er litt merkelig at når først Microsoft skal gi ut ett gratis virtualiseringsprogram så lager dei ikke ett som støtter "all" tenklige OS. En ting jeg reagerte på er at når man lager en virtuell harddisk i vmware på eksempelvis 30 GB så blir den 30 GB med ein gang. Så når jeg skal ta en backup av en ren installasjon ender jeg opp med en backup på 30 GB, selv om kun 1,5 GB er brukt. I Microsoft Virtual server 2005 var ikke dette slik, men kan jo vær jeg som har tryket litt feil også Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 En ting jeg reagerte på er at når man lager en virtuell harddisk i vmware på eksempelvis 30 GB så blir den 30 GB med ein gang. Så når jeg skal ta en backup av en ren installasjon ender jeg opp med en backup på 30 GB, selv om kun 1,5 GB er brukt. Det er fordi du har trykt "allocate all disk space now" Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Ser man det ja, skal ikke trykke på den neste gag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå