Gå til innhold

Da var'n bestilt. Men ser det bra ut?

Anbefalte innlegg

Håper ikke jeg har bestilt noe feil her.

Men lurer på hva jeg skal kjøpe av vifte til cpu og om jeg trenger div vifter i kabinettet.

Hva er forskjellen på de forskjellige vista64 basic,premium og ultimat. Hva trenger jeg?

Intel Core 2 Quad Extreme QX9650 3GHz ,LGA775,1333MHz,45nm, 12MB, BOXED w/fan 6.480,00

WD VelociRaptor 300GB SATA 3,5" 10000RPM, 16MB 1.953,00

Asus Rampage Extreme, X48, Socket-775, DDR3,ATX,2xGbLAN,Firew, 2xPCI-Ex(2.0)x16 2.686,00

Asus Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP 2stk. 7.016,00

Corsair Powersupply 1000W Black ATX/EPS, 140mm fan, SLI 1.832,00

Antec Twelve Hundred Gaming Case(Without PSU) 1.322,00

Corsair Dominator TWIN3X 1800MHz DDR3, 4GB, DHX ,(KIT) CL8-8-8-24 3.549,00

Samsung DVD-brenner SH-S223Q/BEBN SATA, 22X, OEM 231,00

Microsoft Windows Vista Home Basic Norsk SP1,OEM,DVD,64 738,00 1 738,00

Endret av KJuliussen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alltid lurest å vente med å trykke på bestill-knappen før man poster, men det kommer vel an på om man er sikker på at man har gjort det riktig eller ikke.

Selv ville jeg f.eks ha valgt Q9650 til 3000 mindre, om man ikke -absolutt- må ha ulåst multiplikator. Denne er forsåvidt ny og ikke på lager noe sted enda, så det får vel gå.

Lenke til kommentar

Det spørs litt hva du skal bruke dette kraftmonsteret til.

Slik jeg har forstått det trenger man egentlig ikke en quad-prossessor med mindre man skal kjøre flere tunge oppgaver samtidig. Det er iallfall det intrykket jeg har fått etter å ha lest litt rundt her på forumet. Dvs en Core2Duo til en lavere pris vil fungere like godt, kanskje bedre hvis formålet er f.eks gaming.

Jeg er også enig med khaffner når det gjelder SDD i stedet for en 10000rpm raptor, iallfall hvis det er hastighet som er i fokus.

Jeg tror du kan spare inn ganske mange lapper her, uten å gå ned noe særlig i ytelse. Har du noen spesiell grunn for valget av komponentene?

Lenke til kommentar

Bacis er ei tabbe. Men det er nå så. Kjøp heller ultimate ett annet sted da!

her ser du forresten forskjellen mellom os`ne

http://www.microsoft.com/windows/windows-v...ns/default.aspx

basic har "ingenting" ultimate har alt:)

Btw, når folk bruker såpass penger på en pc, hvorfor ikke kjøpe bluray brenner? eller ihvertfall leser..!

Endret av general musa
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Du kjøper ikke en billig 24'' skjerm til det oppsettet der. 26'' eller større må til. Den drar spill på høy oppløsning, så det hører ingen sted hjemme med en fisleskjerm ala det alle har.

Egentlig er det Samsung Syncmaster 305T du skal ha til denne. Den koster, men da har du 30'' rask skjerm som kan spiller på.

Lenke til kommentar

Du kjøper ikke en billig 24'' skjerm til det oppsettet der. 26'' eller større må til. Den drar spill på høy oppløsning, så det hører ingen sted hjemme med en fisleskjerm ala det alle har.

Egentlig er det Samsung Syncmaster 305T du skal ha til denne. Den koster, men da har du 30'' rask skjerm som kan spiller på.

24 tommer kan bli ganske stort om du sitter litt nær skjermen og en nominell refresh på 6ms er absolutte minimum. Finnes det virkelig 30 tommere som kan henge med i svingene? Har ikke lest noen tester som anbefaler 30 tommer for spill med høye krav til refresh.

Lenke til kommentar

@dirtysteel:

Ja, den har faktisk 6 ms refresh. Den har også 2560 x 1600 oppløsning, slik at pixelstørrelsen blir relativt liten.

Men man har også et alternativ i Dell UltraSharp 2709W, som er gis godt skussmål av mange. Man får faktisk også skjermer med S-PVA panel med såpass bra refresh, som f.eks. Eizo FlexScan S2431W. Dell UltraSharp 2408WFP har også S-PVA panel med 6 ms.

Men poenget mitt er at når man legger så mye i hele PC-en, bør man også legge noen kroner i optimalt synsinntrykk. Og etter å ha sett det personlig, er det forskjell i bildet mellom en 2 500 kr 24'' og en S-PVA skjerm.

Lenke til kommentar
Men poenget mitt er at når man legger så mye i hele PC-en, bør man også legge noen kroner i optimalt synsinntrykk. Og etter å ha sett det personlig, er det forskjell i bildet mellom en 2 500 kr 24'' og en S-PVA skjerm.

Selvsagt må man ha skjermer som passer til resten av utstyret. Det er tross allt øynene som skal konsumere mesteparten av alt maskineriet produserer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...