stian-hg Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Jeg har et lite problem med utgående e-post som oppstod etter at jeg fikk bredbånd. Jeg klarer ikke å sende mail til hotmail adressater, får denne feilmeldingen: Meldingen kan ikke sendes fordi en av mottakerne bla avvist av serveren. Den avviste e-postadressen er [email protected]. Emne 'Re: ', Konto: 'Telenor Frisurf', Server: 'smtp.frisurf.no', Protokoll: SMTP, Svar fra server: '553 <[email protected]>... We do not relay', Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 553, Feilkode: 0x800CCC79 Dette er vel kanskje noe jeg må ta med Telenor, eller kanskje Outlook. Men merk at jeg kan sende e-post til alle andre adresser, bare ikke hotmail. Hvis noen har opplevd det samme eller har noe peiling setter jeg pris på tilbakemeldinger! :smile: Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 We do not relay betyr vanligvis at du bruke epost-serveren til ein annan isp en den du er kobla opp med. I og med at du har breiband, antar eg at du nå ikkje er kobla opp med frisurf. Du må setta outgoing mail server i Outlook til den som isp'en din tilbyr. Dette blir gjort for å hindra spam. Utan denne sjekken, er det fritt fram for kven som helst å bruka serveren til å senda spam med. (Mailserverar som ikkje har denne sjekken blir fort svartelista av seriøse isp'ar) Er litt rart at du kun har problem med hotmail-adresser. Er dei andre adressene av typen frisurf, online ... (div. telenor) ? Mange tar imot epost til egne kundar uten sjekk av ip (dette blir ikkje videresendt og fører ikkje til svartelisting). Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 Jeg må med andre ord bruke e-posttjenesten til ADSL leverandøren min, Tiscali? Det får vel gå på et vis, men irriterende når jeg har brukt frisurf-adressen i mange år. Lenke til kommentar
Andylfc Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Nei du trenger ikke å bytte ut nåværende e-mail, bare finn ut hva mailserveren til tiscali heter! tiscali.mail.no? sett denne på utgående mailserver i outlook og du er oppe å går på null komma niks!! Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Bare sett epostklienten din til å bruke smtp.tiscali.no som SMTP-server, så vil alt fungere fint. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2003 Nå ser alt fint ut! Takk for hjelpen!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå