Gå til innhold

BK: Bryllupsbilde

Anbefalte innlegg

Var fotograf i bryllupet til søstra mi i helga. Etter alle diskusjoner om å skaffe proff fotograf så ble det tilslutt att jeg tok på meg oppdraget pga at de ikke hadde råd til skikkelig fotograf. Jeg gjorde dem selvfølgelig oppmerksomme på at de ikke kunne vente seg allverdens resultater. Hadde null erfaring med bryllup fra før og så egentlig ganske mørkt på oppgaven... Men jeg leste alt av bøker, side opp og side ned og følte tilslutt att jeg kunne klare å mestre oppgaven.. Helt til da det gjalt. Da var det som om jeg hadde glemt alt jeg hadde lært... Men jeg knipsa omtrent 1500 bilder så en del av dem ble faktisk ganske brukbare.. Det jeg ikke er fornøyd med er de offisielle bildene.. Har alltid vært opptatt av å finne passende bakgrunner til portretter, men nå var jeg under ett stort tidspress pga middag og utålmodige folk, så akkurat det med bakgrunn glemte jeg å tenke over.. Å nå er det for sent:(

Det jeg lurer på er om noen kanskje har noen tips til hva jeg kan gjøre i photoshop for å bedre dette her? Klone vekk noen trær eller lignende.

Hvis noen er villig til å gjøre dette for en liten slant så kan jeg sende over rawfila...

post-82571-1218543943_thumb.jpg

Endret av turbokalle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke hør på El_Jeffe. Absolutt noe av det snodigste jeg har hørt ifht brudebilder.

Det som blir feil her for meg som kan fikses;

-For mørkt i øynene.

-Trærne (men det er ikke fult så viktig), lys og posering er stortsett altid viktigere.

-Litt mye CA rundt henne iaf.

-Ett lite highpass filter, og litt mere kontraster?

Ting du ikke kan fikse i ettertid, men kan tenke på nestegang;

-De er tross alt gift, litt nærhet skader ikke, flytt han nærmere henne, så nærme at han kan smette ene foten under kjolen ca.

-Tilt hodene inn mot hverandre, sender litt mere kjærlige tegn.

-Litt høyere standpunkt, kanskje?

-Spre bena litt mere, og få litt mere dynamikk i posen, all vekt på bakre fot for mannen.

-Flytt deg selv to meter til venstre og få en bedre bakgrunn =D

Lenke til kommentar
Er det forresten bare meg, eller er det noen merkelige artifacts langs personene?
Hm. Spør du meg ser det ut som kombinasjonen CA og litt brutal oppskarpingsalgoritme. Spesielt langs kanten på brudekjolen nede til venstre, akkurat det ser nesten unaturlig ut.

Kan være litt hard jpeg-komprimering også, men det er ikke noe problem så lenge råfilen er tilgjengelig.

Ellers så synes jeg hele bildet ser litt uskarpt ut (du merker det spesielt på hårpynten og brudebuketten) :ermm: Er det bare hardhent jpeg-komprimering?

Mulig f/4 var litt i minste laget, men det er ikke noe å gjøre med det nå. Hvilket objektiv er det tatt med?

Lenke til kommentar

Takk for alle tips:)

Prøvde meg på å klone vekk noen trær. Noe mer dere ville ha klona vekk hvis dere var meg??

Og er det noen som har noen tips for å få øynene perfekte?

Den CA dere nevner må være pga. komprimering e.l.. Skrev ut i A4 fotopapir og det vises ikke der... Mulig bildet er litt uskarpt også, men skjønner ikke helt hvordan. Er tatt med 30D m/ 70-200 2.8 på F4... Brukte stativ og snorutløser.

EDIT: PS. Er ikke ferdig med kloninga, så ikke bry dere om det treet ved hodet hans.. Hehe

post-82571-1218558423_thumb.jpg

Endret av turbokalle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...