Jan-Erik123 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hei. En kompis av meg har en HP bærbar maskin som han gikk til innkjøp av for et halvt års tid siden. Han opplever nå problemer med pcn; Den får alltid bluescreen etter Windows loadingen. Siden disse maskinene har en systemgjennopprettingsdisk og han ikke har noen viktig data på harddisken, så tenkte jeg at jeg kunne prøve en format for han. Problemet er at han har ingen cd som jeg kan boote fra. Prøver jeg F8 når jeg starter maskinen, så kommer jeg etterhvert fram til en meny hvor jeg kan velge "recovery disk", men også dette feiler. Får en error, og der stopper det. Jeg har kikket igjennom HP siden, men jeg kan ikke finne en cd tilgjengelig for nedlastning slik at jeg kan formatere. Hvis dere vet hvordan jeg skal gå fram for å gjenopprette denne pc-en hadde jeg vært veldig takknemlig. Finnes forresten Windows Vista tilgjengelig for nedlastning? Altså en lovlig versjon, gjerne direkte fra Microsoft sine sider. Mtp at det står en Vista key på baksiden av pc-en kan jeg likegreit bare formatere "manuelt" hvis det finnes noen mulighet for det. Igjen, er takknemlig for svar. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 HP recovery manager er F11 under boot. You can perform a recovery from the partition on the hard drive from either the Start button or f11. To restore the system from the partition, follow these steps: 1. Access Recovery Manager in either of the following ways: ◠Select Start > All Programs > Recovery Manager > Recovery Manager. ◠Restart the computer and press f11 while the “Press <F11> for recovery†message is displayed on the screen. Then select Recovery Manager. Recovery Manager opens. 2. Click Advanced Options. 3. Click System recovery, and then click Next. 4. Follow the on-screen instructions. Lenke til kommentar
Jan-Erik123 Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Kom ikke noe lengre der heller, opplevde bluescreen etter windows loadingen som kom. Jeg opprettet en tråd på ett annet underfora her på forumet, og der fikk jeg til svar at man måtte bruke recovery imaget mens man var i Windows. Ettersom jeg ikke kommer inn til Windows, er ikke det aktuelt, og jeg får heller ikke til å gjøre det via bios. Eneste alternativet da må jo være å prøve å boote den via en Vista plate og formatere den helt ren? Hvis ikke Windows gir ut Vista downloads, er det mulig å laste ned en piratkopi og fylle inn en gyldig lisensnøkkel og dermed få en lovlig Vista? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 grunnet dobbelposting stenges denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg