Hooper1004 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 hei jeg skal kjøpe en Bærbar PC og det står mellom Acer Aspire-5930g og Dell Inspiron 6400 PCen skal for det meste brukes til Gaming. her er linken til Aceren: http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer...r-pc-lxaq40x045 så er spørsmålet burde jeg oppgradere Aceren til 4GB ram og Blue Ray? Lenke til kommentar
VroD Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Kjenner ikkje til Dell Inspiron 6400, og personlig held eg meg unna Dell. Acer pcen er vel ok, for så vidt, men prosessoren ser litt kjedelig ut. Ville funne ein pc med prosessor i 8000-serien og helst i partal. Forskjellen er at du da går fra 65nm til 45nm. Prosessorhastigheten ser du i prisguiden. Har du sjekka hastigheten på harddisk? Er oppløsningen på skjermen tilfredsstillende? Skal du ha meir ram, bør du ha Vista 64-bit. Blu-ray er vel strengt tatt unødvendig for dei fleste, men sikkert kjekt om du har planer om å bruke pcen opp mot LCD-TV for å sjå film. Eit alternativ er Acer 6920G til 9995,- hos elprice og komplett. Age of Conan skal gå lett på denne. Sjølv har eg bestillt Acer 7730G for 9990,. Bedre skjermkort, skjerm og prosessor enn 6920, men til samme pris. Fortsatt litt skrøplig oppløsning, men med LCD-tv blir det bra. Mrk. her får du berre med Vista 32-bit i Norge. Lenke til kommentar
Hooper1004 Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 ok hva vil en PC med prosessor i 8000-serien korste? minimum Sjermkort er geforce 9600M GT! Lenke til kommentar
VroD Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Underkant av ti høvdinger skal gå bra. Ta for deg av pcene til komplett.no Sorter ut dei som har skjermkortet du vil ha, eller bedre. Sjekk deretter om resten av specsa er som du vil ha dei. Avslutt med å lese andre sine kommentarer om den spesifikke pc. For meg så smelta det når eg gikk på denne sida. http://www.acer.com/gemstoneblue/nor/ Etterpå la eg merke til 7730G TIPS!!) Stikk ned på den lokale sjappa for å ta og føle på den. Spør om tilbud versus rimligste nettbutikk. Endret 12. august 2008 av VroD Lenke til kommentar
Hooper1004 Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 den skal helst ikke være mere en 8600 i pris... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå