konduktans Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Dette har sikkert blitt diskutert et utall ganger, men funker 360 som mediaspiller? Går det f.eks å legge inn ett eller annet mediaprogram og en harddisk og bytte vifte(siden den bråker som f.) og bruke den som en mediapc? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 det er Media Center på den, som du kan streame musikk, filmer og bilder med, fra en PC eller fra en ektern hd Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Går det å legge inn Linux eller windows på den da? Slik som går med PS3? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 nope, vill du ikke bruke media center? men du kan bruke div andre prog på en Pc og streame til 360 med. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Også er det ikke vifta på 360 som bråker, det er dvd-romen Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Shit. Men er det en vanlig IDE DVD-rom som sitter i den? Shit. Men er det en vanlig IDE DVD-rom som sitter i den? Åssen formfaktor har hovedkortet i den? Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Har du tenkt å bytte dvd-rom i den? Det er ikke bare-bare, det er en egen key i FW'en i rommen. Hvis du skal ha et skikkelig mediasenter må du gå det, og ikke en xbox, jeg ville helt klart brukt litt ekstra penger og bygget en HTPC med støtte for Blu-ray. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Jo, er egentlig enig der. Har bygget et mediasenter(se signatur), men jeg har ikke fått installert DVD-rom enda, og jeg har ikke giddi å installere den skikkelig. Litt lite gjennomtenkt fra min side kanskje? Tror dog at den blir fiksa i løpet av året, og da får jeg meg mediapc:) Grunnen til at jeg spurte ang. XBOX er egentlig at jeg bare sjekker ut mulighetene som finnes, og lurer litt på - hvis jeg skal ha konsoll - om jeg skal kjøpe 360 eller PS3 Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Det er sånn å forstå ja. Jeg har brukt den som mediasenter i en lengre tid, og det funker helt greit for min del. Jeg bruker Transcode 360, så da kan jeg spille av de fleste filtyper, med tekst. Når man starter opp mediasenteret er det nesten identisk til det som fulger med Vista/ XP MCE, det avhenger av hvilket OS du velger å bruke, så det ser hvertfall snasent ut. Det har også støtte for div. plugins; nettleser, div spill osv. Man kan også streame direkte igjennom NRK sin web-tv, kjempekjekt. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Både X360 og PS3 er greie mediasenter, men kan ikke måle seg med en god dedikert PC. Kjøp en av konsollene basert på hvilke spill de har og får. Hvis du derimot kun tenker i retning mediasenter, så spar heller pengene og bygg deg en bedre mediaboks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå