Rose80 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Vi har nettopp kjøpt oss et eos 40D og er kjempefornøyd. Men det er litt stort å dra med på enkelte turer så vi tenkte vi kunne bruke det gamle til slike ting. Nå har junior klart å ødelegge dette så vi må ha et nytt ett. Det blir bare et kamera som kommer til å bli brukt av og til, "bli liggende i vesken" type. men hvilket skal vi velge? Prisklasse 1000-2000 kr Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 En Ixus i denne prisklassen pleier å være et trygt valg. Gode bilder, kjapp respons, god skjerm, driftsikker, god batterilevetid osv... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Støtter forslaget om Ixus. Siden dere har et speilrefleks som dere er fornøyd med og som blir brukt til de seriøs bildene bør kompakten være enklest mulig. Manuell kontroll er kjekt, men ikke så nødvendig at det bør være et argument når det gjelder et kamera med et slikt bruksområde. Det eneste er hvis kamera bør gi fine bilder i dårlig lys, spesielt uten blits, så kan det være lurt å se på alternativer. Jeg hadde kanskje valgt Ixus selv, siden jeg tar så og si alle bildene mine med slr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå