Gå til innhold

Cannot connect to ......

EskilJ

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem!

Jeg kjøpte et D-Link trådløst kort til stasjonær pc'n. Etter å ha innstalert det, finner det alle nettverk i nærheten.

Internett leverandør er Telenor, og trådløsrouter er THOMSON ST546.

Jeg finner 3 nettverk, og kan koble meg til 2 av dem. Men det 3. som er mitt får jeg ikke koblet til. Jeg kommer ikke så langt at jeg får skrevet inn passord.

Kjører Windows Vista på både stasjonær og laptop. Laptopen funker fint.

Hva i alle dager kan det være? Og hvorfor er det bare MITT nettverk jeg ikke får koblet meg til?

Hjelp meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket om det er skrudd på MAC filtrering på routeren? (tror normalt du får skrive inn nettverks nøkkelen før mac sperren kaster deg ut men..)

Hvis du har mac sperre på er det enkleste å skru denne av så du får koblet på. Etter at du er koblet på nettet kan du finne mac adressen i tabellen over aktive pcer, kopiere denne inn i tabellen og aktivere mac sperren igjen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...