Grønning Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hei. Har nå fått red ring of death på min xbox 360 premium, som jeg fikk til jul 2006. Hva er det beste å gjøre? Sende inn til microsoft, ved å ringe kundeservice? Den ble kjøpt på elkjøp, så hva gjør de hvis jeg leverer den der? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 De leverer den videre til microsoft kundeservice. I følge loven skal du kunne forholde deg til butikken varen ble solgt i om du ikke vil ta det opp med produsent/importør (som gjerne butikken anbefaler da det sparer dem for arbeid). Om det alltid er like lurt å ta det opp med butikken fremfor produsent er en helt annen ting, men loven er til for å beskytte oss i de tilfellene produsenten ikke vil gi fullgode norske rettigheter, kontra hva butikken er pålagt å gjøre. Andre her har vel mer erfaring med levering av X360, men i utgangspunktet skal du bare kunne gå ned til el-kjøp og levere den der om du ikke føler for å ordne alt selv med microsoft. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Ring Kundeservicen til Microsoft, de har egen prosedyre for RROD der. Går du til elkjøp vil det enten ta lengre tid, eller så vil de be deg om å ringe Microsoft i stedet. Lenke til kommentar
Grønning Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Hmm, kommer Microsoft å henter xbox'en da? Bor på en øde plass, så blir mye kjøring Jeg vurderer å kjøpe ny xbox, men blir bare å tape så mye på det .. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Det vanlige er vel at ett eller annet budselskap henter på døra om jeg har forstått det riktig. Å kjøpe en ny boks ville jeg ikke se på som ett valg. Du har dine rettigheter på denne Lenke til kommentar
Closed Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Hmm, kommer Microsoft å henter xbox'en da?Bor på en øde plass, så blir mye kjøring Jeg vurderer å kjøpe ny xbox, men blir bare å tape så mye på det .. Det er bort kasta penger å kjøpe ny Xbox 360! Når det er helt gratis. Ring dette nr: 800 14 174. Etter noen dager kommer det en bud bil som henter din 360. Det vil ta Ca 1-2 ukers tid før du får den tilbake. Endret 12. august 2008 av Klaizer Lenke til kommentar
Grønning Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Okei. Har nå hørt at mange må vente opptil 6 måneder før man får den tilbake? Lenke til kommentar
Closed Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Okei.Har nå hørt at mange må vente opptil 6 måneder før man får den tilbake? Da gjør Microsoft ikke jobben. Har fått 2 ganger Ring of Death. Tok bare 2 ukers tid, før jeg fikk den tilbake. Endret 12. august 2008 av Klaizer Lenke til kommentar
Grønning Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Kjenner en som har sendt xbox'en sin til microsoft, og der har den vært over en måned nå. Men får ringe etterpå da Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Okei.Har nå hørt at mange må vente opptil 6 måneder før man får den tilbake? Det går som regel over en måned. Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Det tok vel to-tre uker for min. Jeg ville ringt kundeservice jevnlig i hele venteperioden for å forsikre meg om at de fulgte den opp NB: Det er ikke sikkert du får akkurat samme maskinen tilbake, jeg fikk en annen enn den jeg sendte inn. Det gjør ikke noe, men pass på at du fjerner alt som er koblet til maskinen og ta ut harddisk og spillplate før du sender den avgårde Endret 12. august 2008 av This is David Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 ALDRI gå i butikken der du kjøpte den. Da må du vente mye lenger. MS kommer og henter på døra. Sist gang tok min 18 dager. Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Da jeg gikk til elkjøp med min tok det 4 dager.. Vet ikke hvordan det hadde seg, men jeg var iallefall stor fornøyd! Lenke til kommentar
ballhara Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hvna med den oneline tjenesten der du kan bestille reparasjon på 360'n? Noen som har er faring der? Jeg bestilte for 6 dager siden og har enda ikke hørt noe... Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Fikk min tilbake etter 4 dager jeg Tok faktisk lengre tid å få den esken jeg skulle sende den i Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hvna med den oneline tjenesten der du kan bestille reparasjon på 360'n? Noen som har er faring der? Jeg bestilte for 6 dager siden og har enda ikke hørt noe... Da ville jeg ringt supporten på telefon 80014174 og spurt. Normalt sett tar jeg det alltid over telefon og da bestiller de opphenting mens jeg er på telefonen. Det er DHL som kommer og plukker den opp. Lenke til kommentar
BigRazer Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Jeg leverte den inn på elkjøp, tok 2-3 uker, og jeg fikk den igjen:) Enkelt og greit. BiG Lenke til kommentar
041204 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Som forbruker i Norge har man mange rettigheter når det gjelder en vare som har en mangel, som blir ødelagt. Xbox 360 har Red Ring of Death, og feilprosenten er høy. Mange leverer konsollen rett til Microsoft, noe som tar uforsvarlig lang tid, for så å klage på Microsoft, dårlig service, og lange ventetider. Det som man skal gjøre som også er riktig er å gå til butikken hvor du kjøpte varen, de har nemlig ansvaret for varen de selger til deg. Der kan du på kryss og tvers ramse opp hvilke rettigheter du som forbruker har nå etter å ha lest denne tråden. Dersom du skulle få en ødelagt konsoll, si at Xbox 360 har fått RRoD, hva gjør du? 1. Du drar til butikken og klager på varen. 2. Butikken vil sannsynligvis si at dette er Microsofts problem og at du burde levere det til dem, her svarer du at ifølge lov om forbrukerkjøp av 21. juni 2002, så står butikken ansvarlig dersom en vare skulle ha en mangel (NB! Slitasje og unormalt høyt forbruk av varen regnes ikke som mangel), og at du har en reklamasjonsrett/klagerett på 5 år. 3. Butikken vil sannsynligvis si at de skal levere vare inn til Microsoft, men hva tjener du på å gå en slik omvei? Jo, da sier du til butikken at ifølge forbrukerkjøpsloven kan du kan velge mellom å få en ny konsoll eller sende den til reperasjon, og siden Xbox 360 er en massprodusert vare som ikke vil gi butikken altfor høye kostnader i frakt og å fremskaffe en ny vare så kan du enkelt og greit kreve en ny konsoll (Men da må du huske på at du muligens må levere fra deg HDD). 4. Dersom butikken ikke har mulighet til å gi deg ny konsoll, grunnet kosnadene butikken vil få for å fremskaffe den, eller at varen ikke selges i butikken mer eller lenger blir produsert, så må du sende den inn til reperasjon. Men fortvil ikke enda. Dersom det er forventet at reperasjonen tar mer enn en ukè, har man krav på en lånegjenstand, dvs. en lånekonsoll i denne sammenhengen, den vil du kunne ha helt til du får din egentlige konsoll tilbake. Merk deg også at selgeren har to muligheter til å rette samme feilen, dersom dette skulle feile, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet. Prisavslaget vil være reduksjonen av varens verdi. Er varen verdt havlparten av mangelen kan du kreve prisavslag på 50%. Dersom mangelen ikke er uvesentlig kan du kreve å heve kjøpet. Det var dine rettigheter på fire punkter. Husk at dersom du får en ødelagt konsoll, gå til butikken du kjøpte den i, ikke til konsollprodusenten. Da vil du bli mye mer fornøyd. NB: Husk at du ikke kan kreve en ny gjenstand eller lånegjenstand dersom kostnadene blir for store for butikken. Det kan f eks. være å kreve en ny konsoll til 3000,- uten videre. Hele forbrukerkjøpsloven kan du se her: http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4302.54/1025782 287.59 Skrev dette på en annen internettside for litt siden. Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Som forbruker i Norge har man mange rettigheter når det gjelder en vare som har en mangel, som blir ødelagt. Xbox 360 har Red Ring of Death, og feilprosenten er høy. Mange leverer konsollen rett til Microsoft, noe som tar uforsvarlig lang tid, for så å klage på Microsoft, dårlig service, og lange ventetider. Det som man skal gjøre som også er riktig er å gå til butikken hvor du kjøpte varen, de har nemlig ansvaret for varen de selger til deg. Der kan du på kryss og tvers ramse opp hvilke rettigheter du som forbruker har nå etter å ha lest denne tråden. Dersom du skulle få en ødelagt konsoll, si at Xbox 360 har fått RRoD, hva gjør du? 1. Du drar til butikken og klager på varen. 2. Butikken vil sannsynligvis si at dette er Microsofts problem og at du burde levere det til dem, her svarer du at ifølge lov om forbrukerkjøp av 21. juni 2002, så står butikken ansvarlig dersom en vare skulle ha en mangel (NB! Slitasje og unormalt høyt forbruk av varen regnes ikke som mangel), og at du har en reklamasjonsrett/klagerett på 5 år. 3. Butikken vil sannsynligvis si at de skal levere vare inn til Microsoft, men hva tjener du på å gå en slik omvei? Jo, da sier du til butikken at ifølge forbrukerkjøpsloven kan du kan velge mellom å få en ny konsoll eller sende den til reperasjon, og siden Xbox 360 er en massprodusert vare som ikke vil gi butikken altfor høye kostnader i frakt og å fremskaffe en ny vare så kan du enkelt og greit kreve en ny konsoll (Men da må du huske på at du muligens må levere fra deg HDD). 4. Dersom butikken ikke har mulighet til å gi deg ny konsoll, grunnet kosnadene butikken vil få for å fremskaffe den, eller at varen ikke selges i butikken mer eller lenger blir produsert, så må du sende den inn til reperasjon. Men fortvil ikke enda. Dersom det er forventet at reperasjonen tar mer enn en ukè, har man krav på en lånegjenstand, dvs. en lånekonsoll i denne sammenhengen, den vil du kunne ha helt til du får din egentlige konsoll tilbake. Merk deg også at selgeren har to muligheter til å rette samme feilen, dersom dette skulle feile, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet. Prisavslaget vil være reduksjonen av varens verdi. Er varen verdt havlparten av mangelen kan du kreve prisavslag på 50%. Dersom mangelen ikke er uvesentlig kan du kreve å heve kjøpet. Det var dine rettigheter på fire punkter. Husk at dersom du får en ødelagt konsoll, gå til butikken du kjøpte den i, ikke til konsollprodusenten. Da vil du bli mye mer fornøyd. NB: Husk at du ikke kan kreve en ny gjenstand eller lånegjenstand dersom kostnadene blir for store for butikken. Det kan f eks. være å kreve en ny konsoll til 3000,- uten videre. Hele forbrukerkjøpsloven kan du se her: http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4302.54/1025782 287.59 Skrev dette på en annen internettside for litt siden. Dette er bare tøv. Greit nok at butikken skal gjøre dette fordi loven sier det, men butikken må gjøre PRESIS det samme som kunden selv kan gjøre. Dette gjør at det vil ta lenger tid for kunden å få tilbake xboxen, og butikken må bruke tid på dette (noe som vil bli prioritert bak mye annet). RING SELV til xbox kundeservice, enklere for deg selv og alle andre. Du sparer IKKE tid på å ta den med til butikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå