Gå til innhold

iPhone 16GB 3G


Runar_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan fikk du kjøpe den unlocked?

 

Quote fra Carphone warehouse:

 

"iPhone is restricted to use on the O2 network. Attempting to use it on any other network, for example by replacing the SIM card, may mean it becomes permanently unusable. 8GB and 16GB. One per customer. Subject to availability and network coverage. Connection subject to status minimum of 18 years of age, 18 month minimum contract from £30 per month, credit check required. Requires a valid credit or debit card."

Lenke til kommentar
Hvordan fikk du kjøpe den unlocked?

 

Quote fra Carphone warehouse:

 

"iPhone is restricted to use on the O2 network. Attempting to use it on any other network, for example by replacing the SIM card, may mean it becomes permanently unusable. 8GB and 16GB. One per customer. Subject to availability and network coverage. Connection subject to status minimum of 18 years of age, 18 month minimum contract from £30 per month, credit check required. Requires a valid credit or debit card."

 

 

 

han la meg til på msn, så sa han at den var unlocked og kunne brukes på alle sim.. håper det er sant da..

Lenke til kommentar

3000 er jo drit dyrt.. for noe som ikke er kjøpt i norge

du får den vel til 4000/5000 i norge med å bryte abn

da slipper du og bekymre deg over garanti å om den virker.,......

(under 50% billigere bør det være før du gjør det)

 

 

ikke forhondsbetal.......

ta deg heller en runde på byen og pant flasker og få deg en som virker ordntlig med norsk garanti :) :=)

-Rieg

 

 

Du har jo 5års Reklamasjon i norge... det er jo genialt

du kan jo risikere og få en ny en om 3år eller 5år hehe :=)

(og reklamasjon funker, så lenge du ikke handler på lugubre plasser,)

Endret av rieg
Lenke til kommentar
Du er ikke garantert at den er opplåst selv om selger sier det(Ref: Yellowpages og QXL) + at du mister alle dine forbrukerrettigheter i forbrukerkjøpsloven.

 

Hei

"Yellowpages" har solgt godt over 300 iPhones 3G på QXL (8-10 telefoner pr.budrunde)som har gitt ca.168 karakterer/tilbakemeldinger, og besvart alle medlemmer med spørsmål om de er operatørlåst/ikke bundet, og at de passer alle simkort som støtter 3G.

Alle kjøpere har gitt selgeren positive karakterer og tilbakemeldinger, og ingen har klaget på at telefonene er låst. Ergo passer de alle typer simkort her til lands som støtter 3G.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen unlock for iPhone 3G. Det finnes ingen unlock for iPhone 3G. Det finnes ingen unlock for iPhone 3G. Det eksisterer ingen unlock for iPhone 3G. Kan man unlocke en iPhone 3G? Nei, det er ikke mulig. Det finnes ingen unlock for iPhone 3G.

 

Ikke kjøp iPhone 3G fra utlandet. Ikke kjøp iPhone 3G fra noen som "legger seg på på MSN". Ikke kjøp iPhone 3G fra noen som sier de jobber hos bedrift X som har en policy om at de ikke selger ulåste telefoner. Ikke kjøp iPhone 3G fra eBay. Ikke kjøp iPhone 3G fra QXL.

 

..og en gang til, bare for å banke poenget inn: Det finnes ingen unlock for iPhone 3G!

 

Det eneste som brukes er såkalte hackede SIM-kort/chips, og de bør man unngå:

We’ve been monitoring the whole “SIM-card unlock” proxy-SIM situation. This involves using a chip that is attached to your SIM card (with a small modification to your SIM) or sometimes a small PCB soldered inside the phone. These sim mods so far seem very very very questionable. Zf has found that they use trickery of the GSM and UMTS network that is considered highly illegal in most countries and they rely on sending bogus IMSIs and various other nasty hacks to obtain service on your iPhone. A couple of our members have worked out how this all “works” and we’ll try to publish our findings soon. DevTeam recommendation: Steer clear, don’t use!
Endret av josh909
Lenke til kommentar

Det var da svært så bastant du var i ditt svar. Selv har jeg en iPhone 3G 16GB fra statene. Den betalte jeg 800 kr for, har ingen binding, og bruker mitt norske SIM-kort fra Telenor. Ingen vits å være sutrete fordi du betalte minst i underkant av 5100 kr for din levert av NetCom :p

 

Telefonen ble skaffet gjennom en kompis, og unlocket gjennom en insider i Apple. Det gjelder bare å kjenne de rette folkene vetdu...

Endret av chrlod
Lenke til kommentar
Det var da svært så bastant du var i ditt svar. Selv har jeg en iPhone 3G 16GB fra statene. Den betalte jeg 800 kr for, har ingen binding, og bruker mitt norske SIM-kort fra Telenor. Ingen vits å være sutrete fordi du betalte minst i underkant av 5100 kr for din levert av NetCom :p

 

Telefonen ble skaffet gjennom en kompis, og unlocket gjennom en insider i Apple. Det gjelder bare å kjenne de rette folkene vetdu...

 

For 800 kroner regner jeg med det var tyvgods og selv om du liksom fikk den unlocket gjennom en insider i Apple, så er det fortsatt riktig av forrige poster å være bastant.

 

Fordi ingen softwareunlock til iPhone 3G eksisterer (enda) og man bør ikke stole på utenlandske selgere som tilbyr iPhone 3G til kjempepriser i forhold til det man får den for i Norge eller andre land.

Lenke til kommentar

Det er klart man bør være skeptisk. Telefonen er ikke tyvegods den, men er handlet som ett litt på kanten parsonalkjøp i USA. Han samme som skaffet meg min har også fått minst 10 andre iPhone 3G 16GB til Norge, og han er nok sikkert ikke den eneste som kan gjøre dette...

 

Posten min var egentlig bare ment å vise at ikke alt er sort/hvitt, men at det altså finnes løsninger, og at ikke alle som selger slike er svindlere. Telefonen fåes vel til rundt 2.000 kr med betalt bruddgebyr ($175) i USA, så det er fortsatt noe å tjene om en kun kjenner en i Apple/NetCom som kan fikse unlock her hjemme.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...