Thunderhead Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Siden de høy herrer ikke har klart å opprette et data subforum her på akam enda, tillater jeg meg å legge det inn her. Lenovo hevder at dette er den første bærbare med innebygd tegnbrett. Noen tørre fakta: 17" WUXGA (1920x1200 16:10) Core 2 Extreme quad 3.0 GHz Opptil 8 GB DDR3 RAM NVIDIA Quadro FX 3700M 1 GB Wacom tegnebrett (innebygd) Mulighet for 2 harddisker (RAID 0 eller 1) Dual link DVI VGA DisplayPort 5 USB 7 i 1 kortleser Mulighet for CF kortleser M.m. Pris fra 2978,- USD Tipper denne vil bli veldig populær blant designere, fotografer o.a. Kilde: Gizmodo Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Da har Hardware også hostet opp en artikkel. http://www.hardware.no/artikler/her_er_thi...monsteret/54758 Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Herlig maskin - eneste er at jeg skulle ønske meg 15" skjerm i stedet for 17" - 17" blir for diger for meg tror jeg... I hvert fall er 3.77kg (kilde: DPreview) i overkant. Men unik maskin til sitt bruk. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Ser at HW antyder en pris på 16000,-, er det realistisk? Har liten erfaring med Lenovo, men mener at de har ligget litt i overkant av gjennomsnittet i pris og hvis denne blir priset til 16000 i Norge, må den vel nesten regnes som et røverkjøp? Noen som vet mer detaljer om skjermen, type panel? Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Herlig maskin - eneste er at jeg skulle ønske meg 15" skjerm i stedet for 17" - 17" blir for diger for meg tror jeg... I hvert fall er 3.77kg (kilde: DPreview) i overkant. Men unik maskin til sitt bruk. Enig. Veldig spennende! Lenke til kommentar
AlwaysSomething Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) Hvis dere ser på Prisguide på Hardware.no er den billigste å få kjøpt hos Papyrus for litt over 22 000 kr. Dette vil jeg nok tro er en mer realistisk pris. Prisene varierer faktisk helt fra 22 275 kr til 34 635 kr. Men jeg skjønner ikke hva som er forskjellen mellom den billigste og den dyreste. Vet dere? Dette er jo tross alt en råtass og eneste av sitt slag inntill videre. Jeg skal ha denne, men skal ikke kjøpe før neste skoleår som blir august 2009, og til da er det forhåpentligvis og antageligvis kommet en oppgradert modell, men jeg gir glatt 20 000 for en slik. Endret 29. august 2008 av Lilleirene Lenke til kommentar
se# Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Dell og HP lanserer tilsvarende modeller. Ikke akkurat samme spec, men tydeligvis rettet mot samme marked. Hp's skjerm er i følge specen bedre med LED baklys som gir ennå større fargerom. Tror hardware brukte dollarkurs for å beregne norsk pris, og det gir vanligvis realitvt feil resultat. Så vidt jeg vet er det en del moduler som er valgfrie på Lenovoen, blant annet tegnebrett og muligens kalibrering. Så også et sted at Lenovo ville komme med ennå bedre skjerm (samme som HP?) som opsjon senere. Prøv å google litt, sikkert mulig å finne mer eksakt info hvis du er interessert. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Dell og HP lanserer tilsvarende modeller. Ikke akkurat samme spec, men tydeligvis rettet mot samme marked. Hp's skjerm er i følge specen bedre med LED baklys som gir ennå større fargerom.Lenovo kan også levere denne med LED-baklys, men da ikke med 1920x1200 oppløsning.http://shop.lenovo.com/SEUILibrary/control...A6A66969FB312CF Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Men jeg skjønner ikke hva som er forskjellen mellom den billigste og den dyreste.Minne, harddisker, og muligens skjerm, tegnebrett og kalibrering... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Men jeg skjønner ikke hva som er forskjellen mellom den billigste og den dyreste.Minne, harddisker, og muligens skjerm, tegnebrett og kalibrering... Må ikke glemme CPU. De aller raskeste er mye dyrere enn de som er nesten raskest. Tom Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) Må ikke glemme CPU. De aller raskeste er mye dyrere enn de som er nesten raskest.Sant det, i USA utgjør forskjellen mellom dyreste og billigste prosessor over 7000 kr, uten evt. avgifter. Snakker vi dessuten SSD-disk i stedet for vanlig harddisk er det over 6000 til (per disk - denne støtter jo to disker også - og kan selges med to). Endret 29. august 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå