Gå til innhold

PSU. Hva er bra og hva bør jeg holde meg unna.


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva som er bra av PSU'er og og hva som er dårlig.

 

Tenkte litt på mest mulig stillegående PSU'er til billig pris, men som det er god kvalitet over. Har tittet litt på Enermax sine Silent og Whisper seriene.

Har tidligere erfaringer fra Enermax vifter og jeg synes de viftene rett og slett var dårlige og bråka noe inn i h... Heretter har jeg bare kjøpt papst.

 

Men tilbake til PSU igjen. Er det dumt å kjøpe billige PSU'er? har hørt at PSU ofte kan være direkte årsak til at harddisker kræsjer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Q-Tec er vel ingen monsterforsyning. Og de på 400W og nedover har fått litt pepper for å levere ujamn strøm.

Sjøl kjøpte jeg for litt siden en 450W. Og i forhold til prisen mener jeg det er mye for pengene.

Den bråker litt og det prøvde jeg å gjøre noe med:

Først kobla jeg viftene i serie. Det ble dønn stilt. Men jeg har kun én vifte i tillegg til PSU så det ble litt varmt.

Nå har jeg kobla begge viftene (de trekker ca 1,5W hver) via én Zalman FanMate og det fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hva som er bra av PSU'er og og hva som er dårlig.

 

Tenkte litt på mest mulig stillegående PSU'er til billig pris, men som det er god kvalitet over. Har tittet litt på Enermax sine Silent og Whisper seriene.

Har tidligere erfaringer fra Enermax vifter og jeg synes de viftene rett og slett var dårlige og bråka noe inn i h... Heretter har jeg bare kjøpt papst.

 

Men tilbake til PSU igjen. Er det dumt å kjøpe billige PSU'er? har hørt at PSU ofte kan være direkte årsak til at harddisker kræsjer.

Hmm, kjøpte denne for noen dager siden. Det koster, men den er helt konge synes jeg! Den blir glatt overdøvet av cpu-kjøler som er en 19db papstvifte. Man skrur jo bare ned viftehastighet til kab- og cpu-temp er stabil...

F.

Lenke til kommentar
Qtec og aashima er samma folka.

Riktig det - kjøpte 2 stk. Pro-line ( 350w-kabinetter ) - bråker merkbart mindre enn de gamle populære 250w AOpen HQ.

 

Kan være at utforming/ finish/ produsent av "propellene" varierer, men mine har behagelig/ godkjent støynivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...