cybervision_ Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg er da på jakt etter nytt kamera og kriteriene mine er: - Lite og hendig - Må ta gode bilder - Relativt raskt - Være fremtidsrettet (altså ikke utdatert før jeg får det i posten) Kandiater per idag: - Canon Ixus 80 - Canon Ixus 860 Har dere noen tips å komme med? Lenke til kommentar
rieg Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg er da på jakt etter nytt kamera og kriteriene mine er:- Lite og hendig - Må ta gode bilder - Relativt raskt - Være fremtidsrettet (altså ikke utdatert før jeg får det i posten) Kandiater per idag: - Canon Ixus 80 - Canon Ixus 860 Har dere noen tips å komme med? ikke kjøp ixus 80......... Ixus 860 er jo genial, har jo vidvinkel.( Norsk meny er jo greit:p ) hva med fuji f100? den er utrolig fet, 5xzoom 28mm rask og billig... God kamera jakt, det er ikke lett omdagen, Jeg syntes fargene og bildekvalteten er helt topp på mitt fuji f31fd kamera, så jeg liker å annbefale fuji Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Jeg har hatt f30 eller 31 og det tok kornete bilder, med blasse farger. I tillegg virket menyene utdaterte og responsen var dårlig. Jeg tror jeg skal safe litt denne gang, men vurderer også Casio, selv om mange sier bildekvaliteten er bob-bob. Hvorofor ikke Ixus 80? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Flere forslag: Panasonic Lumix LX2 eller LX3 (ca 3000 kr) Pentax Optio S12 (ca 1500 kr) Samsung NV40 (ca 1700 kr) Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Skal sjekke dem ut. Hva med Casio Exilim Z1200? Så lite og greit ut, men er litt skeptisk etter at noen har klaget på bildekvaliteten på Casio, men det er kanskje gamle modeller? Hvordan er et slikt sammenlignet med 860 IS f.eks.? Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Vel, hvis du hevder at F30/31 tok kornete bilder, er jeg redd du vil gå på en smell med andre merker. Det er vel fremdeles de to i lommeklassen som fremdeles står oppført som de beste på bildestøy. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Enig med Manskow. Det finnes faktisk ingen kompaktkameraer som har mindre korn enn F30. Det er bare å gi opp kompakt med en gang hvis støyen på den modellen er uakseptabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå