Gå til innhold

Ny toppmodell fra AMD

Anbefalte innlegg

Arrg, faen så vanskelig det skulle være å skaffe seg nytt kort da! GTX280 vs. 4870x2.

Hvordan tror dere dette vil utarte seg framover? AMD kortet er vel i prinsipp det samme som x-fire, men her kan man liksom ikke bare koble ut et kort om et spill nekter å starte, eller er slike problemer så å si ikke-eksisterende den dag i dag? Hvordan er det med eldre applikasjoner og andre opperativsystem som Linux, Ubuntu etc?

Må si jeg aldri helt har satt meg riktig inn i dette "dual-GPU" styret...

edit: Når tror dere disse kortene vil være tilgjengelige her til lands? Vil det lønne seg å ta seg en tur på eBay?

Endret av Habitats
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig gode poeng som trekkes frem fra Anandtech. Så langt har vi ikke sett særlig 3.part innovasjon på DualGPU kortene, de har stort sett fulgt referansedesignen, om ikke alltid. Men jeg håper de setter på bedre kjøleløsninger om ikke kort tid.

Når det gjelder windowed og 2D ytelse så er dette meget viktige poenger, dette bør fungere smertefritt.

Jeg synes fortsatt DualGPU bærer preg av "førstegenerasjonsdesign", dvs. at man fortsatt i stor grad klasker sammen 2 kort på en PCB, eller 2 paralelle PCB i en slot. Jeg håper vi snart får se smartere løsninger på dette og hvorfor ikke Dualcore GPU med shared minne?

Lenke til kommentar

HIS Radeon HD 4870X2 kr 3.895,- = ditt favoritt spill klikker fordi kortet blir for varmt , dårlige drivere , alt mulig multi gpu trøbbel .

MSI GeForce GTX 280 kr 3.399,- = Aldri noe trøbbel , bunnsolid singel gpu kort , kjører alle spill på 1920X1200 på maks .Blir ikke varmt ( 80 grader selv ved heavy overklokking ) , Det mest stabile kortet noensinne laget , takler gamle 2d spill like bra som AoC .

Lenke til kommentar
HIS Radeon HD 4870X2 kr 3.895,- = ditt favoritt spill klikker fordi kortet blir for varmt , dårlige drivere , alt mulig multi gpu trøbbel .

Dette vet du med sikkerhet fordi du har testet det? Kom gjerne med kilder som viser til akkurat dette. Ellers kan folk tro det bare er nok et fanboyutsagn.

Vet ATI har hatt litt trøbbel med dårlige drivere, men det er noe som blir korrigert fortløpende.

Lenke til kommentar

MSI GeForce GTX 280 kr 3.399,- = Aldri noe trøbbel , bunnsolid singel gpu kort , kjører alle spill på 1920X1200 på maks .Blir ikke varmt ( 80 grader selv ved heavy overklokking ) , Det mest stabile kortet noensinne laget , takler gamle 2d spill like bra som AoC .

Jeg må bare le når jeg leser sånne usaklige fanboy kommentarer, vi har fått det med oss at du er veldig fornøyd med gtx 280 kortet ditt..men kom deg ned fra din høye hest, det er ikke lenger det beste skjermkortet for et pcie spor.

Du har jo ingen kilder eller referanser for påstandene dine om at kortet blir for varmt og klikker. Skjermkort tåler fint 100 grader eller mer. Og det verste som kan skje er at man "bare" får ytelsen fra et 4870 1GB kort. Og hvor har du hold i påstandene dine om at gtx 280 er det mest stabile kortet noensinne laget, slutt å prat tull å kom med beviser.

Vil også tro at flere produsenter av 4870x2 gjør som powercolor på sine 3870x2(hadde nettopp et sånt) og setter på en skikkelig heatpipkjøler.

Lenke til kommentar

Forøvrig er billigste kort ute 3508,-

Har du noen tester der PC`en klikker pga varme generert av skjermkortet?

Dårlige drivere kan du neppe trekke frem som negativt, siden Nvidia sine drivere er noe herk og meget sjeldent kommer med oppdateringer.

Multi gpu trøbbel, det holder også vel mer til sjeldenheten. Ja det finnes spill som ikke takler det, men det finnes langt flere som drar nytte av det.

GTX kortene, mener vel at de også blir varme? Eller?

Lenke til kommentar

Forøvrig er billigste kort ute 3508,-

Har du noen tester der PC`en klikker pga varme generert av skjermkortet?

Dårlige drivere kan du neppe trekke frem som negativt, siden Nvidia sine drivere er noe herk og meget sjeldent kommer med oppdateringer.

Multi gpu trøbbel, det holder også vel mer til sjeldenheten. Ja det finnes spill som ikke takler det, men det finnes langt flere som drar nytte av det.

GTX kortene, mener vel at de også blir varme? Eller?

Vil DU kjøpe et DYRERE kort for å så observere at favorittspillet ditt klikker ? Alle vet at multi-gpu før eller senere lager trøbbel , tør du gamble ? Les Anatech

Hvorfor skal Nvidia komme med nye drivere hver uke hvis alt fungerer bra ?

Jeg skjønner jo at ATI må dette pga ustabilitet .

Jeg har hatt 11 ATI kort og 3 Nvidia kort i mitt liv : 280 GTX er det mest stabile kort jeg noensinne har hatt , bare vært helvete med ATI - SKAL ALDRI MER INN I MITT HUS !!!!!

Lenke til kommentar
Vil DU kjøpe et DYRERE kort for å så observere at favorittspillet ditt klikker ? Alle vet at multi-gpu før eller senere lager trøbbel , tør du gamble ? Les Anatech

Hva med å peke på noen konkrete artikler på anandtech om dette? "Les anandtech" er jo ikke så veldig presist.

AtW

Han er bare et forum troll. Bare å ignorere. Vi som gidder å lese alt i artikler som publiseres og skjønner det som står der ler av sånne usaklige og udokumenterte påstander.

Det er kun et virkelig stort problem med 48xx serien, og det er idle strømforbruk. Det forårsaker jo både varme og viftestøy(for å kjøle ned kortene i idle).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...