smoothie46 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hei, For litt siden kjøpte jeg en bærbar hp pavilion dv6000, der programmet Norton internet security var installert med en abonnementtjeneste på 60 dager. Nå er abonnementstiden utløpt og jeg får stadig opp meldinger om at jeg må fornye abonnementet mitt for å sikre at datamaskinen er sikret, men så har det seg slik at jeg må betale for å få norton antivirus 2008 eller norton internet security. Hva skal jeg gjøre? Finnes det ingen norton eller andre beskyttelsesprogrammer som ikke koster som kan lastes ned? Pcen er ganske risikoutsatt inntill det ikke installeres et virusprogram. All hjelp mottas med takk! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Bare å få sletta det først som sist, nortonprodukter er noe dritt, mildt sagt 1. Slett Norton Anti-Virus & Norton Internet Security 2. Last ned og installer Avira AntiVir Personal I en test fra Mai i år ble mange antivirusprogrammer testet med 11.509 viruser, ormer, trojaner, osv. Av dem reagerte Avira på 8.276 (72%) av dem. Norton reagerte kun på 2.049 (18%) Skal nevnes at Avira hadde 8 falske alarmer, mens Norton hadde 2. Likevel er det til å regne med når det finner 4 ganger så mange ekte også (2*4=8) Kilde: http://www.av-comparatives.org/seiten/ergebnisse_2008_05.php Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 avinstaller nis og legg inn avg antivirus eller avast antivirus f.eks. Etterpå kan du legge inn zonealarm brannmur. Alt som er foreslått er gratis Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Innlegg har blitt slettet grunnet oppfordring til brudd på retningslinjene #8. Ønsker dere å anbefale antivirusprogramvare, sørg for at det er legal programvare. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Endret 12. august 2008 av Skagen Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Dersom du ønsker å fjerne Norton, bør du gjøre det med norton removal tool Avira (som nevnt ovenfor) er et godt gratis valg. I tillegg bør du ha et bra (gratis) antispywareprogram (SUPERAntiSpyware eller Malwarebytes antimalware) og en bra (gratis) brannmur (Comodo eller Online Armor). Du finner link til disse programmene her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=776083 Endret 12. august 2008 av r2d290 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå