starbuss Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hei Har kjøpt garmin 60cxs og har fått nokon kart fra ein eg kjenner. Men får ikkje disse karta til å fungere. Dei ligger i img filer og eg skjønner ikkje heilt ka eg skal gjere for å dei til å fungere. Får fortid ikkje tak i denne fyren, så da spør eg her. Dette er N50kart. Har også lyst på sjøkart-serien. Nokon som veit kor eg finner dei? Andre nyttige tips? Helsing Førstegangsbruker av gramin 60cxs Takk for hjelp Lenke til kommentar
asbhegge Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Vil tro at det også ligger en "exe" fil der Sjøkart får du kjøpt her: http://marineshop.no/CBC.aspx?q=c:100166;pl:0 Lenke til kommentar
KHE Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hei, Som menigmann må du installere alle karteneseriene fra orginal-DVD. img-filene kan IKKE bare kopieres uten videre, og legges i tilsvarende mapper som en tidligere innstallasjon. sorry! Det e mulig å hacke, men da er det lettere å få låne den orginale dvd'en (selv om det er omtrent like ulovlig) Sjøkartene vet jeg ikke om noen har klart å hacke... Lenke til kommentar
starbuss Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Hei,Som menigmann må du installere alle karteneseriene fra orginal-DVD. img-filene kan IKKE bare kopieres uten videre, og legges i tilsvarende mapper som en tidligere innstallasjon. sorry! Det e mulig å hacke, men da er det lettere å få låne den orginale dvd'en (selv om det er omtrent like ulovlig) Sjøkartene vet jeg ikke om noen har klart å hacke... takk for svar Lenke til kommentar
asbhegge Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Først installerer du "trip and waypoint som fulgte med gps. Hele mappen med "img" filene dine kopierer du til "Garmin" mappen. Vilt tro at den mappen heter "FAM" eller "FAMILY". Sjekk om det ligger en "reg" fil i samme mappe som "img" filene ligger. Hvis det skulle gjøre det så dobbelklikker du på den slik at den blir lagt i registret. Får du problemer å åpne Mapsource etter du har lagt reg filen i registret, så må du i registret å fjerne FAM mappen, det skal også være et nr i forbindelse med FAM mappen. Har man ikke peiling så roter man ikke i registret Endret 14. august 2008 av asbhegge Lenke til kommentar
starbuss Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Eg mangler denne reg. fila eg.. Pokker.. ja ja.. Får sjå om eg får tak i den, ellers så funker jo ikkje dette,,, Men tusen takk for oppklarende svar, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå