Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Tror jeg har spurt om råd her inne før om nesten det samme (dog, dett er litt annerledes), så beklager hvis dette blir litt mas :O Jeg er en gutt på 15 år, er rundt 185 høy og veier ca. 60 kg. Gankse tynn med andre ord. Jeg har i en tid kjørt på med hjemmesnikra prgram (2x10 biceps curls med dumbells, 2x10 flyers,2x10 pushups) men jeg føler nå at jeg har stoppet opp, og at jeg ikke får noe mer ut av dette. Så det jeg lurte på er om noen av dere "shempesnillesukkersøteuberbuildere" kunne sett opp et fint program for meg... ? Jeg har til vanlig hatt 10 kg på hver dumbell, og har ikke klart mere enn 2x10 reps... så jeg lurer egentlig på om jeg burde gå ned på vekten(8-9 kg) og heller kjøre flere og mer intensive reps i stedet? Noe ala ett 5x5 program jeg så vidt har hørt om kanskje? Kan noen utdype litt om dette eller andre program som egner seg bra for meg? Skal også nevne at jeg ikke er ute etter å bulkenoe sinnsykt, med div. kosttilskudd og dietter osv. bare bli sterkere og vokse litt (Jeg spille fotball, så mye masse er en ulempe for meg) Takker nok en gang for svar Endret 12. august 2008 av Slettet-oVjeg2q2Tk 1 Lenke til kommentar
Camron Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Du er 185 høy og veier 60 kg. Du trenger definitivt ikke å gå ned 8-9 kg. Det blir bare sykt. edit; Hoho, misforsto litt. Trodde du ville gå ned i vekt, men skjønner nå at du ville gå ned i vekt i dumbells TIL 8-9 kg. Beklager så mye. Programmet avhenger litt av hva slags utstyr du har tilgjengelig. Høres ut som du trener hjemme, hva slags utstyr har du? Endret 12. august 2008 av Camron Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Du er 185 høy og veier 60 kg. Du trenger definitivt ikke å gå ned 8-9 kg. Det blir bare sykt. Programmet avhenger litt av hva slags utstyr du har tilgjengelig. Høres ut som du trener hjemme, hva slags utstyr har du? HAHA, ikke ned i total vekt, men på dumbell'ene SKal reformulere førstepost. Jeg har to manualer og en benk m. stang for benkpress. og ca. 60 kg. i vekter, 8x5kg, 8x1kg 4x2,5 kg og 2x0,5 kg. gidder ikke regne over, men mener det er rundt 60 kg.Trener hjemme ja, har ikke tid til dra til nærmeste studio osv. flere ganger i uka. Endret 12. august 2008 av Slettet-oVjeg2q2Tk 1 Lenke til kommentar
rullenb Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 For det første, DU MÅ SPISE MER. Og du burde ikke bare trene biceps og bryst. Tren hele kroppen 3 ganger i uka. Eller begynn på RYP. Kan sette opp et enkelt program her: Markløft benkpress knebøy skråbenk (med hantler) flies roing chins militærpress franskpress bicepscurl mage Det er basert på baseøvelser Lenke til kommentar
mathos Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) 5x5-treningsprogrammene krever litt kunnskap om trening. Ville heller anbefalt deg RYP grunnprogram, og deretter RYP ekstrem muskelvekst. Treningsopplegg med vektkalkulator, utøvelse og mer finner du på www.tn.no. Et veldig enkelt og greit treningsprogram for nybegynnere så vel som viderekommene. Det er en ting du må lære deg med en gang, SPIS! Et godt kosthold er nesten viktigere enn selve treningen! Anbefaler deg å følge samme opplegg som meg, men du vil nok få bra fremgang selv om du kutter matmengden en del. Frokost: Havregryn + multivitamin, ekstra c-vitamin og tranpulje. Skole: Kos deg Etter skole/før trening: Havregryn Etter trening: Havregryn + en/to bokser tunfisk. Middag: Kylling/fisk og ris. Kveldsmat: Havregryn + tranpulje. + frukt og grønnsaker her og der. Etterhvert kan du også gå til innkjøp av proteinpulver/karbohydrater. Dette er et veldig protenrikt og sunt måltidsopplegg, som du trenger for å vokse. Det er lett å bli lei av havregryn, men du kan med god samvittighet ta av med noen rosiner! (Evt. syltetøy/sukker.) Tunfisk kan være vanskelig å få ned i starten, men etterhvert blir det lettere. Gikk selv opp fra 65 til 89 kg i løpet av 1 år, uten å legge på meg for mye fett. Endret 17. august 2008 av mathos Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Jeg stjeler emnet litt: Ble det ikke litt vel mye havregryn der? Hva med å kutte ut en del havregryn og erstatte med grovbrød, og hva er i så fall sundt pålegg? Kokt skinke? Leverpostei er jo sundt, eller? Trenger et par forslag til pålegg.. Det kommer forøvrig ikke på tale for min del å spise egg rett fra kartongen (som noen av de jeg kjenner gjør), taper man mye sundt i å koke / steke egget og ta det på brødskiven? Og hvordan spiser du havregrynet? jeg tar bare altfor, ALTFOR mye sukker på... Lenke til kommentar
mathos Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Om det er for mye havregryn er opp til enhver person å avgjøre. Vil du ha maksimal framgang, så lønner det seg med mest mulig havregryn (innenfor rimelighetens grenser). Du kan dog erstatte noen av havregrynmåltidene med grovbrød uten å tape så altfor mye på det. Jeg startet å spise havregryn med sukker, gikk etterhvert over til syltetøy og deretter rosiner (som smaker best, og er sunnest ). Det siste halve året droppet jeg rett og slett rosinene og spiste det plaint. Uansett, Insty, dropp sukkeret og ha masse rosiner på. Nam! Sunne pålegg: brunost/gulost, kjøttholdig pålegg og leverpostein. Endret 17. august 2008 av mathos Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 okei! Takk for svar. 1 Lenke til kommentar
mathos Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Ble litt rotete skrevet her, men hvis noe var uklart/du lurer på noe, ikke nøl med å sende PM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå