Griffin Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hei, Jeg har tenkt å kjøpe ny pc neste måned... Jeg har foreløbig satt sammen følgende pc: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=78006 Fikk tips av en på ett noe off topic innlegg fra min side på en annen tråd om å heller gå for litt heftigere RAM og heller litt ned på CPU'en dersom jeg ønsket å overklokke. Vil i tilfelle bli min første gang. Denne var den eneste som virket intressant på prisguiden: https://prisguiden.no/product.php?productId=95552 Jeg ønsker 4GB brikker slik at jeg kan fylle opp det hovedkortet støtter. Vil dette ha noe for seg? I utgangspunktet så har jeg tenkt å la E8600'n stå. I tillegg så dersom noen som kunne sett litt på det oppsettet og bare gi meg noen stikkord om hva jeg bør fokusere på... Hovedsaklig overklokking av CPU. Gjør det lettere å google dersom jeg vet mer om hva jeg bør google etter. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 La E8600 stå du, 10MP er kjekt å ha. Ang minne, ram er så billig at før du skal ha 16GB så har det blitt enda billigere. Kjøp heller 2x2GB i denne omgang, 1000-1200mhz 5.5.5.15 Med mindre du planlegger å bruke PC'n til noe minneintensivt fra dag en. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Må innrømme at det kanskje er for litt blingbling... Den rammen jeg linket til (Mushkin) er 4 GB brikke, 1000MHz, 5.5.5.15 Høres bra ut da med andre ord... E8600'en får stå ja... Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Har du penger, greit nok. Vil du ha mest pr kr, ... Lenke til kommentar
Toad Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Må innrømme at det kanskje er for litt blingbling... Den rammen jeg linket til (Mushkin) er 4 GB brikke, 1000MHz, 5.5.5.15 Høres bra ut da med andre ord... E8600'en får stå ja... Den rammen du har i handlevognen er 2x2GB, ikke 1x4GB. Men ellers ser det bra ut, 10multiplier er gøy om du skal overklokke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå