Gå til innhold

Hjemmebygget pc, men ikke noe skjermbilde... Trenger hjelp!!

Anbefalte innlegg

Jeg har satt inn et Epox 4SDr5+ (eller noe sånt) inn i et Q-tec kabinett. Cpu puttet jeg enkelt og greit nedi, og så slang jeg på kjølepasta og satt på kjøleren. Satt inn Twinmos 256mb ddr rambrikke. Deretter feset jeg hovedkortet til kabinettet. Satt også inn skjermkort. Jeg har plugget inn strømforsyningsplugger til hovdkortet, og start-knappen i frontdekselet av kabinettet er også festet på plass. Satt også inn kabelen fra skjermen til skjermkortet.

Så skurer jeg på. Alt høres flott ut. Vifter går rundt. Men det står no-signal på skjermen. :(

Hva er galt? Jeg trenger desperat noen tips her...

På forhånd takk for alle seriøse svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husket du å løfte spaken på CPU-sokkelen før du satt i CPUen?

Brukte du de "mellomstykkene" mellom HK og kabinett-plata?

Skal HKet ha en ekstra +12V tilkopling?

Skal skjermkortet ha en ekstra strømplugg tilkopla?

Håper ikke du tar noe av dette som en fornermelse. Det er faktisk noen som glemmer eller ikke vet om slike ting.

Lenke til kommentar

Jeg har et Geforce 2 MX400 64mb (uten tv-ut :cry: )

Ellers har jeg bare et gammelt 4mb kort jeg kan prøve med.

Høres rart ut om et GF2 kort ikke skal være godt nok, men hvis jeg ikke ender opp med noen andre idèer kan jeg jo kanskje få låne et nyere skjermkort av en venn...

Noen annet det kan være?

Lenke til kommentar
For å være ærlig vet jeg ikke helt hvor den pc-speaker ledningen skal plaseres. :wink:

Let etter et sted der det står "SPK" eller noe på HKet. Ofte rett ved der HD-LED, Reset-Sw. Pwr-button koples til.

Hvis du får pipelyder kan det være til sinnsykt stor hjelp.

Lenke til kommentar
For å være ærlig vet jeg ikke helt hvor den pc-speaker ledningen skal plaseres. :wink:

PC SPEAKER SKAL IKKJE PLASSERAS. Det er berre noko hentane tull. Einaste street rod det er fett med pc speaker

Det er jo NETTOPP i slike tilfeller det er poeng med PC-Speaker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...