ICE76 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hvordan får jeg optimalisert Ubuntu og ikke minst tilhørende Firefox... Det er en gammel P3 maskin som hovedsaklig skal brukes for nett surfing men med standard installeringene fra Ubuntu installeringen er det for tregt. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 hadde vært flott om du skrev hva spesifikasjonene var. Er det en veldig svak maskin kan xubuntu være en god løsning. Det første jeg ville gjort var å skrudd av alle desktopeffekter og liknende. Deretter ville jeg sjekket hvilke prosesser som bruker mest ressurser for å finne ut hvor problemet ligger. Finner jeg ikke noe der er det mulig at det er et driverproblem. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hvor mye minne er det på maskinen? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Xubuntu er også mitt mulige forslag. Det kan også hende du kan velge en lettere nettleser. Flashblock er også en "optimalisering" som ihvertfall jeg har hatt god utnytte av. Flash i linux gjør i hovedsak alt treigt. Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Etter min mening så duger ikke en P3 til GNOME eller XFCE, det går for treigt. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Etter min mening så duger ikke en P3 til GNOME eller XFCE, det går for treigt. Så du mener SliTaz, Puppy Linux eller DamnSmallLinux er det mest fornuftige alternativet på en P3 olear? Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Tja, har man nok minne (256+) ville jeg gått for KDE3. P3 er i grenseland, har det vært en P2 har jeg automatisk anbefalt noe som bruker Busybox+Xvesa (de du nevner), men en P3 er egentilg ikke dårlig (500Mhz+), bare det at GTK2 har elendig ytelse. Har selv en P3-500 med 768MB, GTK2 er ikke en behagelig opplevelse. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Derfor er det bra at puppy 3.01 har gtk1 Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 KDE3.5 har flydd på min P3 ihvertfall, men den er ikke som P3'er flest (Dual 1GHz CPU, 1GB RAM). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå