Gå til innhold

Trenger flere USB porter!

Anbefalte innlegg

Blir stadig irritert over å måtte plugge ut den ene etter den andre USB'n, for også koble den på igjen på en annen maskin.

Derfor vurdere jeg å kjøpe meg en enkel sak, sånn at jeg kan få inn 4-5 på èn.

Da slipper jeg å måtte koble ut USB'n til den Eksterne harddisken, for også ta den inn i dataen.

Fungerer dette optimalt, sånn at alt fungerer som det skal?

Hvis jeg så legger opp et system, på at jeg kobler hubben mellom dataen og den eksterne harddisken, også en kabel fra hubben til PS3.

Vil jeg kunne styre alt som normalt?

Har forøvrig sett på denne:

ATEN USB 2.0 Pocket Hub 4P m/ magnetfeste (bus powered)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kommer litt an på hva du skal koble til. Hvis dette er ment som en stasjonær løsning ville jeg kanskje ha valgt en USB hub med egen strømforsyning, men ellers er den du linker til like bra som noen :)

Er all hovedsak tenkt til den eksterne harddisken som går fra ps3. Er et slit å måtte oppdatere den samt legge inn nye filer hele tiden, via PC'n.

Må bytte om kablene da.

Men den eksterne harddisken har egen strømforsyning da.

Lenke til kommentar
Nå er jeg ikke noen veldig ekspert på USB, men tviler sterkt på at du kan koble en pc og en ps3 til en hub som i tillegg er koblet til en hardisk. Og deretter ha muligheten til å hente data fra disken fra begge enhetene.

Tenkte på at jeg kunne fått koblet dette sammen, sånn at jeg slipper å måte plugge USB'n fra PCen, og inn igjen i PS3.

Tenkte ikke å hente data fra PS3.

Noen som vet om dette vil fungere?

Lenke til kommentar

Nei, det vil nok ikke fungere, og du får det antakelig ikke til rent praktisk med kablene heller.. Alle USB-kabler har (skal ha) en A-ende (flat) og en B-ende (firkantet), hvor A-enden plugges inn i PC (evt. hub) og B-enden plugges inn i USB-dingsen. Vanlige USB-huber har kun en B-port, og kan altså bare kobles til en PC (på "nettverksspråk" ville vel dette bli kalt en uplink) og flere A-porter. For å si det enda enklere: med en hub kan du koble flere dingser til en pc, men ikke samme dings til flere pc'er. Det du trenger er derimot noe slikt som denne. (Finnes også med 4 +1 porter)

Lenke til kommentar

Nei, det vil nok ikke fungere, og du får det antakelig ikke til rent praktisk med kablene heller.. Alle USB-kabler har (skal ha) en A-ende (flat) og en B-ende (firkantet), hvor A-enden plugges inn i PC (evt. hub) og B-enden plugges inn i USB-dingsen. Vanlige USB-huber har kun en B-port, og kan altså bare kobles til en PC (på "nettverksspråk" ville vel dette bli kalt en uplink) og flere A-porter. For å si det enda enklere: med en hub kan du koble flere dingser til en pc, men ikke samme dings til flere pc'er. Det du trenger er derimot noe slikt som denne. (Finnes også med 4 +1 porter)

Ah, så det finnes ingen slags muligheter på noe som jeg kan benytte, istedenfor å måtte ta ut og inn igjen usb'n?

Vil den som du linket til, være til hjelp i denne situasjonen? :)

Lenke til kommentar
Ah, så det finnes ingen slags muligheter på noe som jeg kan benytte, istedenfor å måtte ta ut og inn igjen usb'n?

Vil den som du linket til, være til hjelp i denne situasjonen? :)

Jo, den jeg linker til funker på en måte "omvendt" av en vanlig hub. Eller, egentlig så er det vel mer en automatisk switch/velger-du kan ikke bruke samme dings på flere pc'er helt samtidig, men den skal kunne veksle mellom maskinene automatisk* avhengig av "etterspørsel", om du forstår..

*NB: Brukerkommentaren på 4-portsutgaven hos Komplett antyder at automatikken ikke bestandig virker..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...