Gå til innhold

Bærbar spill PC til rundt 8k?

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter en bærbar pc som kan dra litt av hvert av spill, som dessuten har en god kvalitetsfølelse og som er i midten av prisskalaen. Lurer dermed på om det er noen på dette forumet som har funnet noen gode kjøp. Jeg har ikke peiling på hvordan de forskjellige merkene er når vi snakker bærbar PC. Jeg eier en HP selv og den synes jeg er veldig bra, men det er en skole-pc som så vidt drar Age of Empires 3. Om det er noen som har et godt forslag til en PC blir det godt mottat av meg :D

Hvor mye penger vil du bruke? Ca 8000kr

Hva skal jeg bruke maskinen til? Spill, media.

Hvilke krav stiller du til maskinen? Den kan ha maks 17" skjerm og MÅ ha dedikert grafikkort (og w-lan, usb og videoutgang av en eller annen sort :) )

Takk for hjelpen om det kommer noe :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk ut Multicom.no. De pleier å levere mye for penga, og kommer ofte veldig bra ut i tester. Selv har jeg ingen erfaring med maskinene deres, men ettersom det jeg har lest er det ikke så mye annet som gir mer for penga enn det du får med maskinene deres.

Skal du ha en BÆRBAR pc ville jeg ikke gått for noe større enn 15,4". Skal du ha en flyttbar stasjonær pc kan du jo se på noe større.

Lenke til kommentar

Det er begrenset hvor bra en bærbar blir til spill i denne prisklassen. Hovedsakelig mtp skjermkort. Men Dells m1530 er en veldig god pc med bra hardware til en grei pris.

http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...X5309&s=dhs

Om det ligger en rabatt kode ute (google det, eller sjekk m1530 tråden) kan du trekka ca 1000 kr fra prisen.

Men med et 8600gt skjermkort er den ikke noen dedikert spill laptop.

edit: denne egner seg bedre til spill men prisen er også noe høyere.

http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...fl%3a0%3bgr%3a0

Endret av Snerk
Lenke til kommentar
Er det noen som har noe informasjon rundt sletting av alskens dritt som ligger inne på Acer Aspire 5930G, liker ikke at det startes opp unødvendige ting når pcen starter. Ellers ser den ut som det beste valget til nå :)

er ikke sikker, men det har ikke så mye og si egentli...

alt går nok an og slette så det er egentli bare og velge den det har iallefall jeg ;)

Lenke til kommentar
Er det noen som har noe informasjon rundt sletting av alskens dritt som ligger inne på Acer Aspire 5930G, liker ikke at det startes opp unødvendige ting når pcen starter. Ellers ser den ut som det beste valget til nå :)

alt går nok an og slette så det er egentli bare og velge den det har iallefall jeg ;)

Det har veldig mye å si jo! Er egentlig bare å formatere. Sørg for å ha drivere klart på forhånd, da blir jobben mye enklere. Drivere finnes på Acer sin hjemmeside, om det ikke også er vedlagt. Min erfaring er at alt som ligger forhåndsinnstallert er noe man sjelden bruker, men som gjør maskinen betydelig tregere.

Lenke til kommentar

Det har veldig mye å si jo! Er egentlig bare å formatere. Sørg for å ha drivere klart på forhånd, da blir jobben mye enklere. Drivere finnes på Acer sin hjemmeside, om det ikke også er vedlagt. Min erfaring er at alt som ligger forhåndsinnstallert er noe man sjelden bruker, men som gjør maskinen betydelig tregere.

har du PCen selv elller?

det er bare og gå på kontrollpanel og avinstallere!

du må IKKE formatere før det er HØYST nødvendi! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...