m0g1e Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Har nå fått tilsendt min tredje nye WD Raptor 74GB 16MB Cache disk fra nettbutikken etter flere feil på de to foregående diskene mine. Den første har overlevd godt over et år, og min andre litt over en uke. Nå er min siste disk på pulten igjen etter kun èn eneste boot av Windows XP Pro SP3, hvor alt av boot-screens forsvinner - ganske likt problemet på tidligere disk. Jeg begynner nå å lure kraftig på om det er systemet mitt Raptoren ikke tåler lenger (Windows Update er årsaken?). Jeg har forsøkt å reinstallere diskene flere ganger, men resultatet er det samme; plutselig manglende filer, bad sectors som dannes på kliss ny disk, oppstartsproblemer, ikoner som forsvinner, osv.. Skal nå til å prøve å spørre nettbutikken om jeg kunne fått byttet i en annen HDD enn denne disken som aldri fungerer igjen tydeligvis med Win XP.. (går dette ann tror dere?) Uansett var jeg nyskjerrig på om andre har opplevd problemer med Raptor disken(e) sine. Har hatt store problemer med mine to siste, og jeg lurer på om problemet ble smittet over på den siste også da den plutselig begynte å oppføre seg spesielt. Mistenker meget at det er en programvarefeil/driverfeil et sted. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hmm.. Skiftet disk og samme problem... Sjekk minnet. Ta gjerne ut brikkene og kanskje bruk noen andre. Hadde selv en gang noen brikker som ikke virket og mange korrupte filer ble resultatet selv om all verdens tester sa at brikkene var i orden.... Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Glemte vel å si at jeg har kjørt på en 80GB Matrox disk imellomtiden, når raptoren har vært på retur, SATA denne også. denne har fungert helt perfekt. At det er minnet siden den andre disken fungerer 100%, er ikke logisk. Ei at jeg liker å ha kablene dårlig festet 6-7 ganger på rad. "Joda" Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Blir ikke overrasket om du har fått dårlige batcher med Raptor diskene. Western Digital sliter veldig nå for tiden dessverre, har en standard 500Gb som tok kvelden etter 2-3 måneder, denne skal nå i retur men fortsatt sure å miste 500Gb med data... På tide å vurdere RAID. Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Blir ikke overrasket om du har fått dårlige batcher med Raptor diskene.Western Digital sliter veldig nå for tiden dessverre, har en standard 500Gb som tok kvelden etter 2-3 måneder, denne skal nå i retur men fortsatt sure å miste 500Gb med data... På tide å vurdere RAID. Ikke tilfeldigvis en slik en du hadde? Skal til å kjøre retur på den etter 1. år nå. 5 års garanti fra produsent heldigvis. https://prisguiden.no/product.php?productId=43727 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Nei, jeg hadde en slik en: http://i192.photobucket.com/albums/z275/Sw...ternDigital.jpg Denne skal WD få i retur straks jeg har anledning og penger til frakten. Jeg har kjøpt min i Sverige så jeg får bruke WD selv, men har garanti til 2010 og den blir vell lenger og lenger jo flere disker som takker for seg Men nå skal jeg titte på 1 Tb disker fra Seagate, jeg vil ikke ta noen sjanser og få satt opp Raid 1 (Speiling) med min 1 Tb disk fra WD. Blir riktignok Fake raid via ICH9R men det får funke. Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Nevnte jeg at eldre disker ser ut til å holde lenger enn nyere disker (mer GB)? Har en haug med 200GB og nedover som er opptil 4-5 år nå. Ingen av dem har failet. Disker fra 250GB og opp har failet alle sammen et ca et år... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Har nå fikset RMA til Western Digital, 500Gb min skal tilbake. Utenom har jeg en eldre 320Gb WD på IDE som tikker og går den dag idag, riktignok ikke så legendarisk som min gamle 4Gb WD disk som jeg i dens siste timer brukte som OS disk, fikk plenty med advarsler før denne røk så jeg er ikke misfornøyd med den. Nei, WD har litt kvalitetsettersyn og tenke på nå for tiden. Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Hei! Har litt WD disker, og derfor erfaring med dem. Til Os på Win maskinen bruker jeg 2x36GB Raptor raid 0. Disse har gått uten en feil siden 4/2004. 3x250GB WD2500JS i raid 5 i filserveren. ca 1,5år oppetid, ingen problemer. Så har jeg en WD2500JB 250GB EIDE i HTPCen min. Den ble opprinnelig kjøpt i 03, men byttet tidlig 04 på garanti. Gått fint siden. Dette er den eneste WDC disken jeg har hatt som har feilet. Jeg har imidlertid en mistanke om at et hovedkort av merket FIC fra netshop stod bak. Dette HK har da også spist to stk samsung disker. Jeg fikk tilslutt leverandøren til å gå med på å bytte FIC hovedkortet med et ASUS K8V. Har ikke hatt problemer siden. Når det gjelder disker med kvalitetsproblemer, så er det Maxtor jeg har vært mest skeptisk til. Mye tull med eksterne modeller, men også interne. Kan tenkes at de har blitt bedre etter at seagate tok over. Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Burde jeg mao revurdere om det kan være HK som er skylden i det hele? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå