Gå til innhold

Netcom Connect - Huawei E220 - utorrent

Anbefalte innlegg

heisann, jeg er helt ubrukelig og lurer på om noen kan hjelpe meg. har nettopp fått connect abonement fra netcom og sliter med lav nedlastingshastighet i utorrent. down speed på rundt 2 til 13 kB/s. Når jeg tester hastigheten på linjetest.no får jeg beskjeden:

"Din målte hastighet er : 712.40kbps

Dette betyr at du kan laste ned med en hastighet på 89.05 KB/sec."

I utorrent får jeg også opp den orange/gule trekanten som sier:

"No incoming connections. Unless the icon turns green, it could indicate a problem with your network configuration"

Har testet porten gjennom utorrent og får til svar at:

"Welcome to the µTorrent Port Checker.

A test will be performed on your computer to check if the specified port is opened.

Checking port 19903 on ....

Error! Port 19903 does not appear to be open.

Please see www.portforward.com for more information about how to map a port.

Please make absolutely sure that PeerGuardian2 or Protowall is allowing utorrent.com (72.20.34.145) in either of those programs. Those of you using ipfilter.dat should make sure the list does not include the website's IP. After making sure of this, re-run this test by refreshing the page (F5). "

Men jeg kan vel ikke "forwarde" porten siden det er et modem og ikke en router?!? Har også forøkt å sette på randomisert valg av port for hver gang utorrent startes. Hjelper ikke...

Bruker windows sin brannmur, men har lagt utorrent til som et av unntakene.

Har prøvd å "enable encryption" gjennom utorrent, med det ser heller ikke ut til å hjelpe.

har brukt timesvis på å surfe og forsøke å finne svaret på egenhånd, men finner ingen step-by-step forklaringer som jeg forstår. vil nødig inn å endre på ting jeg ikke har peiling på :dontgetit: Skjønner at hastighet kan variere pga pågangen på mobilnettet, men har ingen problemer med "hastigheten i nettleseren".

anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antageligvis routes du ut på nettet via en gateway som er felles for deg og endel(alle?) andre brukere..

Sjekk evt. reverse dns på IP-en du er ute på nett med (www.whatismyip.org) fordi denne heter typisk "gw-data.netcom.no" eller noe slikt som det.. da er du stuck og får ikke tatt i mot innkommende forbindelser.

En løsning vil selvfølgeligvære å sette opp en VPN-server på en maskin du har tilgang og tillatelse til dette på - og så koble deg til den. Da kan du peke en port på serveren til din VPN-IP og så benytte denne til f.eks utorrenten din.

Lenke til kommentar
Antageligvis routes du ut på nettet via en gateway som er felles for deg og endel(alle?) andre brukere..

Sjekk evt. reverse dns på IP-en du er ute på nett med (www.whatismyip.org) fordi denne heter typisk "gw-data.netcom.no" eller noe slikt som det.. da er du stuck og får ikke tatt i mot innkommende forbindelser.

En løsning vil selvfølgeligvære å sette opp en VPN-server på en maskin du har tilgang og tillatelse til dette på - og så koble deg til den. Da kan du peke en port på serveren til din VPN-IP og så benytte denne til f.eks utorrenten din.

Takk for svar. Prøvde meg på http://whatismyipaddress.com/ og fikk dette

General Information

Hostname: 18-138-255.ggsn.netcom.no

ISP: NetCom GSM as

Organization: NetCom as UMTS 3G Network

Proxy: None detected

Type: Unknown

Vet du andre løsninger en VPN-server til annen maskin? Har ikke tilgang til noen desverre

Endret av Arnageddon
Lenke til kommentar

Så lenge du er bak en løsning som dette er det eneste alterantivet jeg har for deg et vpn..

Du kan ikke motta noen innkommende henvendelser, men ved at du oppretter et VPN holder du en forbindelse gående hvor du da kommuniserer over IP "gjennom" dette, og da kan du lytte på en port og dermed ta i mot forbindelser (forutsatt at du forwarder porten på serveren du vpn'er med)

Har du ikke en kompis med litt ekstra båndbredde til overs og en server som kjører 24/7 ? :D

Lenke til kommentar
Så lenge du er bak en løsning som dette er det eneste alterantivet jeg har for deg et vpn..

Du kan ikke motta noen innkommende henvendelser, men ved at du oppretter et VPN holder du en forbindelse gående hvor du da kommuniserer over IP "gjennom" dette, og da kan du lytte på en port og dermed ta i mot forbindelser (forutsatt at du forwarder porten på serveren du vpn'er med)

Har du ikke en kompis med litt ekstra båndbredde til overs og en server som kjører 24/7 ? :D

En slik en kompis har jeg nok desverre ikke :no:

Skulle ønske jeg hadde sjekket opp i dette før jeg bandt meg opp til netcom. Det funker i prinsippet fint for generell surfing, men passer dårlig om man ønsker å laste ned noe. Var i en liten periode oppe i 40 kB/s i utorrent og det er det høyeste til nå...

jaja, takk for hjelpen uansett :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...