Bjarnemann Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hei, har nettopp kjøpt meg den nye MSI Wind, og kunne tenkt meg å ha muligheten til å bruke mobilen som modem i ny og ne (noen ganger er det trådløse nettet ganske ustabilt). Har googla til jeg ble blå i trynet, men jeg skjønner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Har fulgt flere av "oppskriftene", men det virker bare ikke:S Primærønsket mitt er å kunne bruke mobilen som modem via kabel, men skulle noen vite hvordan jeg gjør det via bluetooth og vil jeg bli veldig takknemlig:) Takk på forhånd. Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Har du tilgang til kppp eller gnome-ppp? Med disse er det veldig enkelt å opprette forbindelse med mobilen, velg ttyACM0 som device og legg til informasjonen du har motatt fra ISP. Bluetooth avhenger av distro (men er relativt enkelt sålenge bluez-* er installert). Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hehe, jeg tror egentlig det er bluez han ikke vet hvordan han bruker, når det er snakk om kabel, så har jeg faktisk ikke peiling. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Du kan jo kikke litt på denne tråden som jeg lagde for litt siden. Fikk det ihvertfall til med USB-kabel jeg (Har Nokia E51). Edit: Innlegg #2000 Endret 12. august 2008 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Takker for hjelp. Jeg har sett på tråden din før Sokkalf, men jeg skjønte det rett og slett ikke:P Vet heller ikke hva ttyACM0, kppp eller gnome-ppp er. Har prøvd å sette opp wvdial, og det er en viss kontakt med mobilen. Den oppretter internettforbindelse, men nekter plent å både sende eller motta data:S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå