Gå til innhold

Mulig å mase på Lånekassen?

NoviKaNa

Anbefalte innlegg

Jeg leverte min søknad 15. juni, sendt inn papirer som de har registrert mottatt 8. juli, og har enda ikke fått søknaden behandlet. Skulle egentlig betalt skolepenger allerede, og reiser om én uke.

Noen som er erfaring med at det går an å mase seg litt frem i søknadsbunken? Selv skulle jeg mene at jeg lå relativt langt fremme, men den gang ei! Har forsøkt å ringe, men får beskjed om at det er bare å ringe tilbake senere. Har også sendt mail, men kun fått et standard svar som sier at jeg får beskjed om det skulle være noe og blabla. Irriterende Lånekassen altså!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utlandet:

Behandlingstiden varierer fra tre til tolv uker. Du kan sjekke behandlingstid og status på utbetaling på Dine sider

Norge:

Behandlingstiden varierer fra to til åtte uker. Det tar lengst tid ved skolestart om høsten. Du kan sjekke behandlingstid og status for utbetaling på Dine sider.

Siden søknaden din er registrert som mottatt 8. juli 2008 er det naturlig å purre om det går ytterligere 3 eller 7 uker uten svar (avhengig av om det er for inn- eller utenlandsstudier).

Kilde: FAQ @ lanekassen.no

(google er min venn - er det DIN?)

Unødvendige purringer er nok i det store og hele til ingen nytte, trolig tvert i mot siden de da må bruke personell til å "behandle" purringen din - når samme person heller kunne behandlet nestemann i normal saksbehandlingskø.

Mener ikke å være en bedreviter, men var det så hast med lånet burde du søkt tidligere og kanskje timet dette litt med søknadsfristene / dato for skolestart ?

Kanskje er det greit å sjekke Dine sider for å se om de har noen info om saken? Hvis det er en prosess med 2+ steg før den godkjennes/avslås burde det i alle fall stå noe om hvor i løypa du er!

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Nå ble søknaden behandlet i dag! Joda, kunne søkt tidligere, men hadde ikke hatt noen nytte. Jeg var nødt til å få de nødvendige dokumenter fra skolen, og dem sendte jeg med én gang jeg fikk dem. Normalt sett bruker det å gå relativt kjapt når man søker før samordna opptak kommer sender ut sine inntaksbrev.

Lenke til kommentar

hei :) ser at du har fått behandlet søknaden, men det går faktisk an å purre på lånekassen og få svar på dagen :) Hvis du får en annen til å gjøre det. Enten en i PPT, OT-tjenesten eller lignende. En som kan bekrefte at du trenger stipendet fort som f...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...