Gå til innhold

På tide å hype LittleBigPlanet igjen!


Knebel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1:

Når du spiller multiplayer, ser jeg du kan spille både med og MOT spillere. Hvordan fungerer det å spille mot andre? Hva gjør du?

1.2: Kan for eksempel jeg og broren min sitte å samarbeide MOT en eller to andre over nettet?

1.3: Blir det kåret en eller flere vinnere på enden av banen/ når du er i mål?

 

2:

Og kan andre se din profil på en måte? Lagres det du har gjort? Baner du har fullført?

2.1: Finnes det et levelsystem, eller noe som viser hvor mye du har gjort eller hvor god du er?

Lenke til kommentar
Endelig, endelig, endelig 100 % på hele historien! :D Da var det bareå gå i gang med ace-ingen..

Lykke te :D Du ska vite det, at eg e glad eg e ferdig me det :p

 

Hva mener du med det? :) Tok den ikke jeg...

 

Nok et spørsmål:

 

- Er den en maks grense på hvor lange banene kan være, eller hvor mange deler du kan bruke? Hvis det ikke er det så kan man jo lage laange baner! Tenk deg en 15 min underholdende og spennende bane da..! :D

Lenke til kommentar

Jeg har enda ikke fått testet spillet i multiplayer. Får alltid "failed to load all player profiles" eller bare "failed to connect to player". Når jeg velger "quick play" ser får jeg etter mye loading se spillet i fortfilm med masse hakking før jeg får "failed to load all player profiles". Alt funker som det skal ellers. Har ikke funnet noe særlig på nettet, og jeg har prøvd portforwarding og tukling med routerinstillinger. Det eneste jeg ikke har testet enda er å sette en kabel mellom ps3en og routeren. (kjører wireless.)

 

Alle svar, evt linker mottas med takk, gjerne også om ymse routerinnstillinger, det kan være at det finnes noen jeg ikke har prøvd enda. Det funker helt fint å laste ned andre sine brett osv, det er bare å faktisk SPILLE med andre som ikke funker.

Lenke til kommentar
Jeg har enda ikke fått testet spillet i multiplayer. Får alltid "failed to load all player profiles" eller bare "failed to connect to player". Når jeg velger "quick play" ser får jeg etter mye loading se spillet i fortfilm med masse hakking før jeg får "failed to load all player profiles". Alt funker som det skal ellers. Har ikke funnet noe særlig på nettet, og jeg har prøvd portforwarding og tukling med routerinstillinger. Det eneste jeg ikke har testet enda er å sette en kabel mellom ps3en og routeren. (kjører wireless.)

 

Alle svar, evt linker mottas med takk, gjerne også om ymse routerinnstillinger, det kan være at det finnes noen jeg ikke har prøvd enda. Det funker helt fint å laste ned andre sine brett osv, det er bare å faktisk SPILLE med andre som ikke funker.

 

Nat Type? Har inntrykk av det jeg har lest av andre at Nat Type 3 kan slite med litt problemer i MP eller noe..

Lenke til kommentar
Endelig, endelig, endelig 100 % på hele historien! :D Da var det bareå gå i gang med ace-ingen..

Lykke te :D Du ska vite det, at eg e glad eg e ferdig me det :p

 

Hva mener du med det? :) Tok den ikke jeg...

 

Nok et spørsmål:

 

- Er den en maks grense på hvor lange banene kan være, eller hvor mange deler du kan bruke? Hvis det ikke er det så kan man jo lage laange baner! Tenk deg en 15 min underholdende og spennende bane da..! :D

 

Er vel en slags maksgrense, ja. Er et "termometer" som sagte (og da mener jeg veldig, veldig sakte) blir fylt opp etterhvert som du plasserer elementer i banen. Er også vegger i hver ende av brettene, men disse er også ganske langt fra hverandre. Føler ikke at noen av disse er noe serlig begrensninger, det tar LAAANG tid å fylle opp termometeret, tror jeg greide 30 % på det meste, og hvis du kjører "litt bort, litt opp, litt til venstre, litt ned, litt til høyre" osv, i stedet for bare rett frem, så går det fint an å lage en laaaang bane. Har selv spilt online-baner som tok meg 15-25 min :)

Lenke til kommentar
Endelig, endelig, endelig 100 % på hele historien! :D Da var det bareå gå i gang med ace-ingen..

Lykke te :D Du ska vite det, at eg e glad eg e ferdig me det :p

 

Hva mener du med det? :) Tok den ikke jeg...

 

Nok et spørsmål:

 

- Er den en maks grense på hvor lange banene kan være, eller hvor mange deler du kan bruke? Hvis det ikke er det så kan man jo lage laange baner! Tenk deg en 15 min underholdende og spennende bane da..! :D

 

Er vel en slags maksgrense, ja. Er et "termometer" som sagte (og da mener jeg veldig, veldig sakte) blir fylt opp etterhvert som du plasserer elementer i banen. Er også vegger i hver ende av brettene, men disse er også ganske langt fra hverandre. Føler ikke at noen av disse er noe serlig begrensninger, det tar LAAANG tid å fylle opp termometeret, tror jeg greide 30 % på det meste, og hvis du kjører "litt bort, litt opp, litt til venstre, litt ned, litt til høyre" osv, i stedet for bare rett frem, så går det fint an å lage en laaaang bane. Har selv spilt online-baner som tok meg 15-25 min :)

 

da eg lagde min første bane gjekk termometeret fort opp til farenivå, så eg fekk ikkje plass til alt som eg hadde tenkt. fant ut etterpå at termometeret går opp drastisk jo flere forskjellige materiale du har plasert. det skal eg huske på neste gang.

Lenke til kommentar
Jeg har enda ikke fått testet spillet i multiplayer. Får alltid "failed to load all player profiles" eller bare "failed to connect to player". Når jeg velger "quick play" ser får jeg etter mye loading se spillet i fortfilm med masse hakking før jeg får "failed to load all player profiles". Alt funker som det skal ellers. Har ikke funnet noe særlig på nettet, og jeg har prøvd portforwarding og tukling med routerinstillinger. Det eneste jeg ikke har testet enda er å sette en kabel mellom ps3en og routeren. (kjører wireless.)

 

Alle svar, evt linker mottas med takk, gjerne også om ymse routerinnstillinger, det kan være at det finnes noen jeg ikke har prøvd enda. Det funker helt fint å laste ned andre sine brett osv, det er bare å faktisk SPILLE med andre som ikke funker.

 

Nat Type? Har inntrykk av det jeg har lest av andre at Nat Type 3 kan slite med litt problemer i MP eller noe..

 

Nettverksinnstillinger -> Nettverkstest. (Connection Test).

 

Se om du får UPnP og NAT Type 2.

 

UPnP er kort sagt en auto-portforwarding av porter og må aktiveres på ruter.

NAT Type 1 er direkte koblet til modem.

NAT Type 2 er via ruter.

NAT Type 3 vil si at du har begrenset tilgang til internett.

 

Om du får "UPnP - Ikke tilgjengelig" og "NAT Type 3", vil det IKKE fungere å spille online. Da er du nødt til å prøve å endre innstillinger i ruter. Prøv først og fremst å få UPnP til å fungere, evt. portforwarding om det ikke går.

 

Du kan prøve å reservere MAC-adressen til PS3 til en fast IP-adresse i DHCP-innstillingene, og deretter sette den IP-adressen som DMZ. Da vil alle porter gå gjennom til din PS3, og vil fungere som NAT Type 1 eller 2.

Endret av nordemoniac
Lenke til kommentar
Konkurranse på nettby her.

Kan vinne ps3, lbp T-skjorter og lbp spillet.

 

Jeg meldte meg på den konkurransen, og venter nå spent på å se vinnerene :)

Men, når jeg sendte inn svaret, så ble jeg litt usikker på om svaret faktisk ble sendt inn, for jeg fikk ikke noe bekreftelse eller noe, jeg kom bare tilbake til samme siden, og jeg fikk ikke helt med meg om den faktsik refresha eller noe..

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Det er kommet en ny oppdatering (versjon 1.04) til LBP på 11 Mb, noen som vet hva den gjør?

 

Bl.a.:

 

* Using Undo in Creator mode requires a network call - slowing down Undo

 

** I have a slow network connection to my PS3 and when I undo edit, especially after having added a ‘community’ object to my level, the WORLD / BUSY icon spins for a while. I must wait until the world stops spinning until I can continue with my edits. This takes 15 seconds. Disconnecting from PSN returns Undo to normal high-speed operation. What is so special about Undo that it requires a network request?

 

* Gluing can be un-glued from the ground

 

** Glue an lob-sided / unsteady material structure to the ground then glue an object to the structure and then resume the simulation. The structure will have un-glued itself from the ground and will fall over. Somehow gluing a pre-fab tree to my crazy wiggly rock platform unglues the platform from the ground. My rock platform was drawn with the square, dragged around.

 

 

Nå skal altså disse problemene være borte.. Selv om jeg aldri har lagt særlig merke til de.. Men har ikke brukt level editor noe egentlig heller da.

Endret av nordemoniac
Lenke til kommentar
Det er kommet en ny oppdatering (versjon 1.04) til LBP på 11 Mb, noen som vet hva den gjør?

 

Bl.a.:

 

* Using Undo in Creator mode requires a network call - slowing down Undo

 

** I have a slow network connection to my PS3 and when I undo edit, especially after having added a ‘community’ object to my level, the WORLD / BUSY icon spins for a while. I must wait until the world stops spinning until I can continue with my edits. This takes 15 seconds. Disconnecting from PSN returns Undo to normal high-speed operation. What is so special about Undo that it requires a network request?

 

* Gluing can be un-glued from the ground

 

** Glue an lob-sided / unsteady material structure to the ground then glue an object to the structure and then resume the simulation. The structure will have un-glued itself from the ground and will fall over. Somehow gluing a pre-fab tree to my crazy wiggly rock platform unglues the platform from the ground. My rock platform was drawn with the square, dragged around.

 

 

Nå skal altså disse problemene være borte.. Selv om jeg aldri har lagt særlig merke til de.. Men har ikke brukt level editor noe egentlig heller da.

 

har faktisk lagt merke til alle desse(spesielt glue probleme) bra det er fiksa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...