Gå til innhold

Sportsfoto - ikke nødvendigvis kjedelige greier

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er trist fordi det viser at avisene engasjerer seg mindre, det er i mine øyne også en viktig symbolsak, som å ha egne korrespondenter i forskjellige land.

BBC har et av verdens best utbygde (om ikke det beste) korrespondentnettverket i verden, noe som faktisk fører til at de er der det skjer, og dermed kan drive selvstendig journalistisk arbeid uten å bruke mer eller mindre ukjente frilansere rundt om i verden.

Og et resultat av det er at de har bedre dekning.

Jeg syns helt ærlig at landets største avis burde ha minst en fotograf til stede under verdens største idrettsarrangement.

Lenke til kommentar

Nå vi er inne på sportsfotografering, er det interessant å lese siste bloggpostingen til Vincent Laforet, hvor han forteller litt om hvordan forskjellige bildebyråer og aviser har forskjellig tilnærming til hvordan et sportsfoto skal se ut.

Du finner innlegget hans her.

Lenke til kommentar
Aksje satte med et uhell fyr på Jan Eggum med fakkelen sin og jaktes nå av hele Bergen - organisert i et fakkeltog.

artig kar du? Jeg lo iallefall ikkje.

Dere som kjenner min stil. Jeg liker å diskutere foto, og ikkje person.

Det første svømmebildet er historisk rått, men kordan får vanlige folk tilgang på det samme? ALDRI!!!

Det skulle mao bare mangle at det ble mye bra bilder. china renner jo over av overbetalte fotografer, så at noen klarer å produsere noe bra, skulle bare mangle.

Og jeg har vært opp mot proffe folk flere ganger innen sport enn de fleste her. Har ikkje tall på kor mange ganger 500.000 med utstyr, og 3-4 mann har kommet hjem, og levert et dødt kjedelig bilde.

Endret av aksjetrading
Lenke til kommentar

Aksje, det var litt sort humor, og egentlig ikke så ille ment. Spesielt siden jeg kanskje er den som faktisk har forsvart deg fra tid til annen. Men nok om det.

Hvor mange proffe sportsfotografer jeg har vært ute mot vet jeg ikke, men jeg vil faktisk legge vekt på at jeg arbeider som frilanser, både skrivende og fotograferende, og i en overvekt av tilfeller begge deler samtidig.

Du har ikke vurdert å prøve det samme?

Lenke til kommentar
Aksje, det var litt sort humor, og egentlig ikke så ille ment. Spesielt siden jeg kanskje er den som faktisk har forsvart deg fra tid til annen. Men nok om det.

Hvor mange proffe sportsfotografer jeg har vært ute mot vet jeg ikke, men jeg vil faktisk legge vekt på at jeg arbeider som frilanser, både skrivende og fotograferende, og i en overvekt av tilfeller begge deler samtidig.

Du har ikke vurdert å prøve det samme?

kun om jeg evner å skrive med hjerte, og ikkje bare for å få penger. Penger er ingen drifkraft for meg overhode. Jeg tjener godt både på jobb, og etter jobb på aksjer. Så å skrive kjedelig for lokalavisen gir meg overhode ingenting. Og som du kanskje har skjønt, jeg har en skarp penn, så ideen er kanskje ikkje dum i seg selv. Takk for tipset. Flere andre har sagt det samme. Men når jeg ser lokalavisen, er det A4 kjedelig fra start til mål, med få unntak. En kar klarer å leve seg inn i det han skriver om, resten er ute etter penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...