ragamuffin Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Benytt sjansen til å ta en pause i utsyrsdiskusjonene og ta en kikk på til tider fantastiske bilder fra OL. Etter fire dager; http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesia...=0&katId=-1 http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesia...=0&katId=-1 http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesia...=0&katId=-1 http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesia...=0&katId=-1 Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Det er virkelig anbefalt og ta en titt på de. Utrolig mye kreative OL-bilder der. Har sans for noen av fektebildene, nummer 1 på dag 1 for eksempel. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hell yeah. Men er det bare jeg som syns det er påfallende at landets største avis tydeligvis sender flere fotografer til cupfinalen enn de gjør til OL? Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Tror det er nok fotograf som dekker OL jeg. Scanpix har jo en fotograf eller to der. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Det er det utvilsomt. Men det er ikke poenget. VG har Delbek, og en del andre eminente fotografer. Jeg syns det er uheldig at vi i dag har en situasjon der avisene driter i å sende fotografer "fordi byråene sender fotografer uansett". Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Blir ikke det en vinn-vinn situasjon? Avisene sparer penger, Bjørn Delebekk drar på fotballkamper i Norge og byråene tjener penger. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Det er trist fordi det viser at avisene engasjerer seg mindre, det er i mine øyne også en viktig symbolsak, som å ha egne korrespondenter i forskjellige land. BBC har et av verdens best utbygde (om ikke det beste) korrespondentnettverket i verden, noe som faktisk fører til at de er der det skjer, og dermed kan drive selvstendig journalistisk arbeid uten å bruke mer eller mindre ukjente frilansere rundt om i verden. Og et resultat av det er at de har bedre dekning. Jeg syns helt ærlig at landets største avis burde ha minst en fotograf til stede under verdens største idrettsarrangement. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Forsåvidt enig i det, men siden vi begge jobber i avis vet vi at det kanskje er et budsjett som stopper ett eller annet sted. Hvem hadde vel trodd VG hadde et budsjett.. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Det er nok ikke bare budsjetter som begrenser antall nordmenn som blir sendt for å dekke OL. Tror VG har lettere for å få akkreditering til en norsk cupfinale en til OL '08. http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/ol...icle2586606.ece http://www.nettavisen.no/sport/beijing2008...icle2126455.ece Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg tror ikke VG har problemer med noen av delene. Og for å ta det et skritt videre, syns jeg avisene er blitt mindre og mindre flinke til å dekke tippe- og cup-kamper i Norge. Men men.. Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Her snakker vi faktisk OL i sportsfoto også. Veldig mye flott der. Hvor er forresten aksjetrading og brannfakkelen hans? Mon tro om den har slukket. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Aksje satte med et uhell fyr på Jan Eggum med fakkelen sin og jaktes nå av hele Bergen - organisert i et fakkeltog. Lenke til kommentar
Bossanova Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Nå vi er inne på sportsfotografering, er det interessant å lese siste bloggpostingen til Vincent Laforet, hvor han forteller litt om hvordan forskjellige bildebyråer og aviser har forskjellig tilnærming til hvordan et sportsfoto skal se ut. Du finner innlegget hans her. Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Mange flotte bildere allerede ja. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Apropos OL og foto - sjekk hva USA Today sin fotograf (vel, en av dem) har med seg og hvordan han pakker det: http://www.sportsshooter.com/special_featu...ly08/oly08.html Har fotografert 10 OL, så han har nok litt erfaring å bygge på Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Hva er tingen med å pakke baggene som russiske dukker, en inni en annen? Beklager om det forklares i videon, men jeg har ikke lyd for øyeblikket. Endret 13. august 2008 av Pusur1993 Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Det er nok hovedsaklig for å beskytte innholdet mot vær og vind og ikke minst flyselskapenes bagasjefolk Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Aksje satte med et uhell fyr på Jan Eggum med fakkelen sin og jaktes nå av hele Bergen - organisert i et fakkeltog. artig kar du? Jeg lo iallefall ikkje. Dere som kjenner min stil. Jeg liker å diskutere foto, og ikkje person. Det første svømmebildet er historisk rått, men kordan får vanlige folk tilgang på det samme? ALDRI!!! Det skulle mao bare mangle at det ble mye bra bilder. china renner jo over av overbetalte fotografer, så at noen klarer å produsere noe bra, skulle bare mangle. Og jeg har vært opp mot proffe folk flere ganger innen sport enn de fleste her. Har ikkje tall på kor mange ganger 500.000 med utstyr, og 3-4 mann har kommet hjem, og levert et dødt kjedelig bilde. Endret 14. august 2008 av aksjetrading Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Aksje, det var litt sort humor, og egentlig ikke så ille ment. Spesielt siden jeg kanskje er den som faktisk har forsvart deg fra tid til annen. Men nok om det. Hvor mange proffe sportsfotografer jeg har vært ute mot vet jeg ikke, men jeg vil faktisk legge vekt på at jeg arbeider som frilanser, både skrivende og fotograferende, og i en overvekt av tilfeller begge deler samtidig. Du har ikke vurdert å prøve det samme? Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Aksje, det var litt sort humor, og egentlig ikke så ille ment. Spesielt siden jeg kanskje er den som faktisk har forsvart deg fra tid til annen. Men nok om det. Hvor mange proffe sportsfotografer jeg har vært ute mot vet jeg ikke, men jeg vil faktisk legge vekt på at jeg arbeider som frilanser, både skrivende og fotograferende, og i en overvekt av tilfeller begge deler samtidig. Du har ikke vurdert å prøve det samme? kun om jeg evner å skrive med hjerte, og ikkje bare for å få penger. Penger er ingen drifkraft for meg overhode. Jeg tjener godt både på jobb, og etter jobb på aksjer. Så å skrive kjedelig for lokalavisen gir meg overhode ingenting. Og som du kanskje har skjønt, jeg har en skarp penn, så ideen er kanskje ikkje dum i seg selv. Takk for tipset. Flere andre har sagt det samme. Men når jeg ser lokalavisen, er det A4 kjedelig fra start til mål, med få unntak. En kar klarer å leve seg inn i det han skriver om, resten er ute etter penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå