aleksander_sk Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Se post lengre nede for delene det er snakk om. Jeg har nylig hatt min scooter (Peugeot Speedfight 2) inne til rep. hos en privatperson. Han har fikset en del ting, men en ting han ikke fant ut av var noe som gjør at scooteren kveles om ikke med en gang en starter å kjøre, så i hvertfall etter ca. 300 til 400m. Det han imidlertidig fortalte, og det som skjer er at når en lener scooteren mot den ene siden, så får scooteren tilbake turtall og går videre (en liten stund). Selvsagt er ikke dette en brukendes metode i Bergen sentrum, så jeg trenger litt hjelp og pekepinn på hva som kan være problemet. Jeg er ikke villig til å levere scooteren inn til f.eks. Ride eller lignende pga. at det blir dyrere enn gleden av å ha scooter, så om det fins noen i området rundt Bergen (gjerne nord for Bergen) som har mulighet til å fikse problemet, kan jeg gjerne betale litt for det. Endret 17. august 2008 av aleksander_sk Lenke til kommentar
Shtian Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Sjekk om det kan være rusk i en av dysene. Og har du trimmet scooteren? Da kan det hende du må sette inn større hoveddyse så motoren får nok bensin i forhold til luft. Lenke til kommentar
aleksander_sk Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Den er ikke trimmet, eller plomberingen er tatt ut. Jeg er ikke helt smart på mekansiske ting, så om du kunne forklart hvor dysene ligger :!: Lenke til kommentar
Shtian Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hvis plomberingen er tatt ut så er det veldig godt mulig at det er det som er problemet Hoveddysa sitter i forgasseren (en liten skrue), men jeg ville ikke begynt å fikse på det selv. Jeg vet ikke om det er problemet heller, så om du vil kjøpe en ny dyse og prøve er opp til deg selv Du kan også prøve å rense luftfilteret og se om det hjelper. Jeg kan henvise til en side som kan forklare dette bedre enn meg hvordan du skal justere hoveddysa, dysenåla o.l http://www.trialavisa.no/forgjust.htm Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Mye mulig det kan være en pakning eller simring som har gått et sted i motoren, siden den går helt fint når du lener scooteren over på siden Lenke til kommentar
aleksander_sk Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Så med andre ord kan det være eg må kjøpe helt ny motor? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg syntes det høres ut som scooteren ikke får nok bensin, da sannsynelig fordi flotøren er bøyd/ikke sitter riktig, evt har hengt seg opp (flotøren sitter inne i forgasseren og den stenges igjen når forgasseren er full for å hindre at det renner bensin) Det som muligens skjer når du bøyer den til siden er at da åpner flotøren igjen og slipper inn litt bensin så du kommer ett stykke til. Dette er ihvertfall teorien min uten å ha verken sett eller prøvd scooteren Det du kan prøve er å ta en skrutrekker eller lignende og dunke på den nederste delen av forgasseren din, om du er heldig løsner flotøren da og den går som før. Ikke dunk altfor hardt men ett par kjappe kakk går fint! Men hadde du tatt plomba uten å dyse om? isåfall ville jeg ha bytta dyse også ja, som nevnt over her Skulle gjerne hjulpet deg, men er litt langt fra Bergen til Hamar ! Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Så med andre ord kan det være eg må kjøpe helt ny motor? Lol nei, bare kløyve den Lenke til kommentar
aleksander_sk Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Takk for svar! Skal prøve å kakke litt i forgasseren. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Er du lite motorkyndig bør du levere inn sykkelen til et verksted. Å kakke i forgasseren kommer ikke til å hjelpe noe som helst. Hvis du kan litt om motor, kan du skru opp forgasseren og gjøre den ren. Det kan eventuelt fikse problemet du har. Å kløyve en motor er mye arbeid, og hvis du ikke har peiling kan du ende opp med å ikke klare å sette den sammen igjen. Kløyving av motor gjør du bare ikke før du må. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jo det kan hjelpe å kakke i forgasseren, men kun hvis flotøren har hengt seg opp Det er sikkert noen i nærområdet ditt som kan hjelpe deg, du kan eventuelt spørre på mopedportalen (bare overse de værste fjortissene ) Lenke til kommentar
aleksander_sk Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Jeg har funnet ut at jeg vil trimme sykkelen, og kanskje kjøpe noen nye ting til den. Hvordan høres dette ut: - MHR Replica Cylinder - Gianelli Reverse potte - 19mm Malossi forgasser - Malossi Variator kit Noe annet/endringer som anbefales? Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Ville gått opp til hvertfall 21mm gasser, den sylinderen er ganske heavy. Hadde den på derbien, sammen med 26mm gasser. Hvor fant du de delene? Lenke til kommentar
aleksander_sk Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Jeg fant dem på 50cc.nl De har en eller to 21mm forgassere. Et annet spørsmål: Jeg bor i Bergen sentrum, og det er i hovedsak her jeg skal kjøre. Er det idioti å trimme når en ligger i purkesentrum? tenkte helst å trimme for å kunne ta turen raskt hjem av og til (ca. 1 time unna) Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Hvorfor bestille fra Nederland når du har speedoptions.no og mc-deler.com ? Lenke til kommentar
aleksander_sk Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Pris, jeg gidder ikke bruke mer enn 4000 til 4500kr på det. De holder til i Sverige såvidt jeg forstod. MC-deler er en forferdelig uoversiktlig side. Speedoptions har sikkert gode produkter, men det koster svin. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Bestiller du fra utlandet kommer det moms i tillegg da, så er ikke så forferderlig mye billigere I tillegg så blir det vanskelig å få retunert noe om det skulle være noen feil med det Lenke til kommentar
aleksander_sk Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Er det ingen sider som trikser med prisen på pakken da? Det blir vel kanskje bare til at jeg får noen til å ta seg av forgasseren min og that's it. gidder ikke punge ut i massevis for noe jeg for det meste skal kjøre 5-10min. turer med uansett. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Skal ikke bare nøye deg med effektanlegg og dyse da? Da gjør jo scooteren rundt 90, og du slipper å være redd for at den skal skjære seg hele tiden. En kamerat har kjørt med sin speedfight hver dag nå med metrakit potte og større dyse, i snart 2 år har den gått. Kjører du fulltrim kommer det til å skjære seg før eller siden, det er bare snakk om når. Endret 18. august 2008 av WD40 Lenke til kommentar
aleksander_sk Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 jo, skal tenke på saken. Hva med å kjøre i by? noen som har erfaring med trimming i by? Er det idioti? Eller blir man ikke tatt noe lettere der enn på landet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå