Gå til innhold

LAN i gamledager tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mm, memories. Husker da man inviterte kjente og ukjente til lan. Stappe huset sitt fullt med pc'er, grandiser og colaer. Og ikke minst nettverkskabler. Og så var det alltid en stakkar som fikk en skikkelig dårlig sitteplass, helst med tastaturet på fanget og musa på en stabbel med bøker.

Å legge seg først var heller aldri særlig trygt.

 

Ah, good times.

Endret av Gyr0
Lenke til kommentar
Lan i gammledager? ahh...

 

Da satt man med fire maskiner, ISDN tilkobling og en 10mbps HUB :)

 

ISDN hadde jeg ikke hørt om før jeg hadde linket i fire-fem år, tror jeg. Men så er jeg fra bygda også, da. :p

 

Det som suger med lan i gamledager er trakkasering av folk som sover. Derfor liker jeg store lan med flere hundre til tusen personer best :)

 

Jeg kan love deg det skjer der også ^^

Lenke til kommentar
Hvorfor sier folk at mye av grunnen til at LAN har dødd ut er WOW sin feil! Det er vel mer at "alle" har bredbånd og det ikke lenger er grunn til å samles for å spille sammen, dele ting eller generelt være i et LAN miljø!

Grrunnen til at dette har falt ut er jo rett og slett fordi bredbånd har kommet! Alle ting du "måtte" dra på LAN for å gjøre dele musikk, spill filmer og spille sammen kan du rett og slett gjøre fra gutterommet!

Utviklingen er vel feilen her, og spør du meg er det til det bedre, selv om det kanskje ikke er like sosialt er det like greit å kunne gjøre ting hjemme, uten å dra gud vet hvor mange timer et sted for å sitte oppe 24/7 bare for å spille litt og få fatt i stash til å fylle disken!

Totalt uenig.

En av grunnene til at hvertfall jeg dro på lan var ikke bare for å spille/hente filer, men for å være sosial.. Men, så kom bredbånded, og med bredbånd kom wow og andre MMO's, og folk starta å spille mer med folk på nettet enn med oss, og da ble man ikke så sosiale lengre...r

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Skjønner ikke hvorfor så mange sier at WoW ødelegger lanene. Er da mange lan der nesten alle spiller CS online, blir vell nesten det samme. At f.eks jeg kommer på et lan som eneste som spiller wow, mens på lanet spiller alle CS online og det får ikke jeg spilt.

Endret av SniKaZ
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Linkeparty kallte vi det her for maaaaaange år siden, og da var det coax det gikk i, evt nullmodemkabel om vi bare var 2 eller 4.

 

Coax var jo også så festlig når man fikk flere på besøk med pc, for da røk lanet til alle mann, endeterminatoren måtte jo av for å koble videre med coaxen til flere pc'er..

 

Samt at det allt var noe som manglet når man satte i gang på fredagen, t-stykker, endeterminator osv..

 

Det var tider...

 

Ellers må jeg nok si at de lanene jeg selv arrangerer ikke har endret seg så mye, forskjellen går mer på at det kommer flere folk, men er som regel en passe menge med folk som spiller..

(og noen tenker tilbake på tiden som de gamet sjøl, og synes nå at det bare er små drittunger på lanene, har du da tenkt på at det kanskje bare er deg som har blitt eldre da eller? :p )

Lenke til kommentar

Det som overrasket meg da jeg var på dataparty for et par uker siden, var at det var sikkert 30 jenter der som kom for å henge. De hadde med seg sovepose, betalte inngang og bare hang i hallen hele natta. For meg var det skikkelig snålt. De betalte jo dagsbillett hver dag, uten å ha med seg PC. Koko.

Ikke at vi ikke hadde jenter som hang rundt guttene på LAN for ti år siden også, men da var de der bare noen timer og så så vi dem aldri igjen. Tidene forandrer seg, altså.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har samme erfaringer som mange her, LAN var best før wow kom, med CS, quake 3 og unreal tournament. Uheldigvis var jeg nesten den eneste som valgte å ikke spille wow da det kom, og ble lei av at de andre satt og spilte wow som om det var en hvilken som helst hverdag, bare med noen ekstra folk i rommet. Da endte jeg opp med internettsurfing, filmer og sologaming mens jeg forsøkte å mase meg til CS- og UT-gaming sånn som vi gjorde i gode gamle dager - uten hell. :thumbdown:

 

Jeg tror dog ikke wow i prinsippet trenger å ødelegge alt, for hovedvitsen på lan er jo å spille sammen. Og en kan spille sammen i wow også, og sikkert ha det gøy på raid og whatnot. Men det er idioti å spille wow når ikke alle spiller wow, og en bør ha sosiale antenner nok til å holde seg til spill som alle spiller.

 

(Snakker her om små kompis-lan som jeg har mest erfaring med. Begge de to middels store lokale lanene jeg har vært på var før wow kom, med cs-kompo osv. Herlig!)

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lan hos kompiser, gjerne da vi var enn 10-12 stk var konge!:D Så ble det til at vi leide lokale, enda bedre! så ble vi en 15-16år og leide lokaler for å ha lan, men endte med drekking og etter vi ble busta av utleier har vi ikke hatt flere lan:P Men savner de veldig!

 

Har vært på et stort lan før, var vel en 150-200stk der. drit fett! eneste som irriterte meg var en drittunge, 1 år yngre enn meg som alltid skreik ut hvor folk var på cs når han døde. Etter jeg kastet en 0.5l cola flaske i trynet på ha, da ble alt så mye bedre igjen=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...