Gå til innhold

LAN i gamledager tråden!


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg husker før da lan var koselig. Bare gode venner som hang sammen. Ikke noen tilfeldige randoms som trådstarter nevner. Vi satt ikke nødvendigvis alltid å spilte. Vi kanskje prata litt, gjorde andre ting. Men om noen ropte "Noen som joiner CS?" Eller kanskje til og med "Age!" eller "WC3 anyone?", da var det ingen bønn...da satt vi i timesvis. De er de 3 spillene som virkelig hører hjemme når det er LAN. Å det gjør det vel fremdeles nå også om vi først samles.

Lenke til kommentar

Jeg husker før da lan var koselig. Bare gode venner som hang sammen. Ikke noen tilfeldige randoms som trådstarter nevner. Vi satt ikke nødvendigvis alltid å spilte. Vi kanskje prata litt, gjorde andre ting. Men om noen ropte "Noen som joiner CS?" Eller kanskje til og med "Age!" eller "WC3 anyone?", da var det ingen bønn...da satt vi i timesvis. De er de 3 spillene som virkelig hører hjemme når det er LAN. Å det gjør det vel fremdeles nå også om vi først samles.

 

WC3 kom leeeenge etter jeg var ferdig med lokal linking, i hvert fall. Vi spilte riktignok en del CS, men også en shitload Starcraft, Quake 1, Action Quake og masse Red Alert.

 

Og ja, vi brukte coax. Heftig!

Lenke til kommentar

LAN i gamledager var ufattelig gøy. Har veldig mange gode minner fra den tiden.

 

Jeg husker vi hadde slitne hubber med 10Mbps-hastighet, og datapartyets første timer besto som regel i å sørge for at alle datamaskinene fant hverandre på nettverket. Dette var sannelig ikke lett, men til slutt ble vi rutinerte, og vi fikk også etterhvert switcher hvor vi bare kunne stille ip-instillingene på "automatisk". Etter at alle fant hverandre var det bare å laste spill, film og musikk mellom hverandre, og dermed spille hele natten.

Starcraft, CS til å starte med, og senere Call of Duty, WC3, C&C Generals osv. Kjempemorsomt. Dessuten var det alltid han med den nyeste og sprekeste maskinen som var datapartyets helt, og han fikk æren av å være host i alle spillene. Masse gode minner, ja.

 

I dag hadde jeg ikke giddi å drassa med meg laptopen en gang for å stikke på LAN. Rart hvordan ting forandrer seg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg husker før da lan var koselig. Bare gode venner som hang sammen. Ikke noen tilfeldige randoms som trådstarter nevner. Vi satt ikke nødvendigvis alltid å spilte. Vi kanskje prata litt, gjorde andre ting. Men om noen ropte "Noen som joiner CS?" Eller kanskje til og med "Age!" eller "WC3 anyone?", da var det ingen bønn...da satt vi i timesvis. De er de 3 spillene som virkelig hører hjemme når det er LAN. Å det gjør det vel fremdeles nå også om vi først samles.

 

 

HAHA, vi "Age"r fortsatt. Neste gang på onsdag. Conquerors.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Når du nevner "Aging". Du er absolutt ikke den eneste!

 

I lufta på vei til Berlin, sammen med to gode kompiser:

post-49487-1274823835,8312_thumb.jpg

(Bildet viser en liten warm-up, mens jeg slang opp en hotspot)

 

- "Are you all playing zhe zame game? Wirelesz connectionz are not alowed on zhis flight"

- "Nein, nein! Singelplayer, ja"

 

Lettlurte kjerring.

 

:w00t:

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Etter at bredbånd ble vanlig, har ikke LAN vært det samme. :dontgetit:

 

 

Nei, har blitt mer og mer WAN :thumbdown:

 

Haha ja det var jo litt sjarm over det å kanskje klure med ruteren og ledningene. Husker vertfal den deilige følelsen når alle fant hverandre på nettverket!

 

Edit: Om det var én eneste person blandt oss alle som ikke kom seg på nettverket så var det alltid "Ja vent litt da, skal bare ta en runde age først"

Endret av AnonymousSuit
Lenke til kommentar
Ekke noe gauling når noen tar et headshot fra andre sia av mappet osv... Husker veldig godt den gode stemninga.

Ahh, dét er magisk. Og man kan faktisk gå fra å være i ekstase til fullt raseri på et halvt sekund der man fullstendig klikker, forstå å etterpå igjen bare bli enda mer gira..

 

Jeg og min yngre bror pleide å sitte og spille BF1942 sammen, hjemme. Og hvor han i en periode ble drept i spillet, igjen og igjen, hele kvelden.., og hvor han høylydt presterte å lire av seg 10-15 gloser i minuttet - helt til moren våres satte seg ned på sengekanten hans for en liten prat...

 

Jeg har nå funnet en gjeng som er voksne (18-30), og vi spiller av og til som i gamle dager. En hel natt med BF1942 eller lignende.

Perfekt.

 

[...]Men så er jeg fra bygda også, da. :p [...]

 

Du også? :D

 

 

For meg var et LAN-party "i game dager" som følger:

1: Først få pakket med seg alt utstyret uten å ødelegge noe, og få skrapt sammen så mye lommepenger som mulig til mat.

2: Få koblet seg opp til nettverket, der det nesten alltid var alle disse merkelige og rare nettverksproblemene.. Og hvor det alltid var noen som måtte reinstallere ALT p.g.a av en rar feil.

3: Hard filkopiering der vi alle gnidde oss i hendene når vi sakte fikk fyllt opp de svæære harddiskene våres (20 GB?).

4: Også spilling, spilling og GALSKAP-SPILLING-bråke-rope-trampe fest som går over alle støvleskaft!

5: Den uomgåelige trøtte seigheten, før/etter at man små-sover litt. Også blir man bare sittende der og enten små-spise og/eller titte på film, eller kanskje kanskje spille såvidt - kun fordi man ikke orker å pakke, dra hjem og legge seg for å sove i 100 år.

 

Mhm, gode tider..

 

Mest spilte multiplayerspill da: Doom, Quake, Total Annhilation, Return to Castle Wolfenstein (hele fylket hadde samme serial-key. 'WARP88' et eller annet) , BF1942 og senere Desert Combat, CS, Midtown Madness, med flere.

 

edit: Og Worms selvfølgelig!

Endret av greygenic
Lenke til kommentar

fy_pool_day er jo et kapittel for seg selv. Fy faen så fett det er på LAN. :)

 

*Thumbs up*

 

Det som er litt artig er at før i "gamledager" når vi spilte veldig mye cs 1.6, så oppretta jeg og noen kompiser en klan. (Jeg var klanlederen "woho"). Så stakk jeg ned til hybelen til en kompis som jeg ikke hadde sett på lenge, å der sitter hele klanen på lan. Vi fyrte opp selvfølgelig fy_pool_day :p Det artige var at vi fortsatt hadde det i oss.

 

En annen artig sak var at jeg fikk låne PC'n til en kompis mens han mekket pizza. Skulle spille litt MW2 sammen med 2 andre kompiser, hvor han ene var med i den gamle klanen. Viste seg at de hadde samme klan-navn på MW2! Det var litt festelig. Siden jeg spiller på PS3 så kan jeg ikke spille med de, men jeg og noen andre venner som spiller på PS3, spiller nå under samme klan-navn:) Så om dere ser noen som gamer med [d:mo] i klan-tagen enten på MW2 eller Source, da har dere eventuelt med meg og gjøre;)

 

Det frisket vertfall veldig opp minnene å sitte på lan som i gamledager å spille CS 1.6 på fy_pool_day ;)

Endret av AnonymousSuit
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Husker godt mitt første lan, rigga opp 2 Modem linjer på lokale skolen og inviterte alle ungene i bygda på Lan party. Mekka router og server på 386 maskin med RedHat. Skjøteledninger og coax kabler på kryss og tvers. Satte opp Quake og teamfortress server på Redhat (var det 5.1 ? eller 4.2 Husker ikke lenger). Konge på haugen kjørte P120 med 1 Gb harddisk og Voodoo 1 3d grafikk.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

For meg var LAN tilbake i 2003-2005. Ingenting kan erstatte dei tidene der.

 

 

(Bumper litt)Det var tider! Man begynte å forsyne hallene med litt heftigere linjer, men enda var LAN stedet man hanka inn filmer og musikk og snoka i shared folders på lokale DC-hubber. Og gauling. Intense skrik i ny og ne og lyden av tastatur som slås ned i sponplate, strømbrudd, nettverksproblemer, stygg musikk og old schoolere med crt og stressless.

Lenke til kommentar

Dere som sier at lan ble ødelat av WIFI, wow og MSN. Vi er en gjeng 14 - 16 åringer som spiller både cs, WC3 og Starcraft og vi samles endten i kjellern til en av oss eller på loftet på skolen ( Ja skolen) 1 til 2 ganger i måneden.

Så det er ikke alle unge i 2010 som spiller Wow, Xbox 360, PS3, MW2 osv. :thumbup:

 

Og vi har vanligvis ikke internett, bare av og til hvis noen av det motsatte kjønn kommer på besøk.

En person nevnte over meg en lite oppskrift på hva og hvordan et lan i gammledager funket, sånn har jeg det.

Endret av evenandreas
Lenke til kommentar

Har gjerne lyst til å høre noen tanker, hvis noen har noen; er LAN-/dataparties på vei ut for godt? Da tenker jeg først og fremst på offentlige arrangementer av noe størrelse.

Tror heller at det blir mer og mer. Har merket at det har blitt opprettet flere og flere LAN i nærmiljøet de siste årene.

 

 

EDIT: Av en eller annen grunn forsvinner alt som står i boksen når jeg trykker svar, irriterende og kopiere teksten og lage "siteringsfelt" i kommentarene, selv.

Endret av Verbalo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...